suami sesat mati tersembam (Bukit Larut Taiping)

by - 00:50:00

Assalammualaikum, peace upon you.
Hai korang^^ alhamdulillah hari ini kesihatan shida sangat-sangat baik. dah sihat alhamdulillah. cuma tinggal batuk sikit-sikit je. so hari ini shida nak ulas sikit tentang isu yang baru keluar kat televisyen semalam tv3. Kisah ni berlakunya kat tempat shida sendiri Taiping,Perak. kira kat taiping ini memang panas lah cerita tentang seorang guru mati tersembam kat Bukit Larut iaitu salah satu tempat paling popular untuk beriadah disekitar Taiping ini. Tapi bila dah jadi satu isu macam ni mesti dah tak ramai pengunjung yang datang tempat ni. Macam shida sendiri pernah pergi Bukit Larut ni. Memang bahaya kalau naik ikut hutan sebab licin dan keadaan bukit sendiri mencuram. ada yang pernah pergi Bukit Larut ni? kalau ada mesti tahu keadaan bukit tu sendiri.
Tentang kehilangan guru tersebut memang shida awal-awal lagi dah tahu sebelum masuk tv, shida dapat tahu cerita ni dari kakak shida sendiri. kakak shida juga seorang guru malah mengenali juga guru tersebut. Nak diceritakan lagi guru tersebut baru saja berkahwin dengan pasangan (Norziah Zulkifli-isteri). Memang sedih baru berkahwin dan baru ingin menjadi seorang bapa semua hajat itu tak kesampaian. untuk baca artikel penuh shida ada print screen klik saja untuk pembesaran gambar atau klik sini > metro online.
salam takziah buat keluarga Norziah dan Al-Fatihah buat arwah AMIN~





You May Also Like

29 comments

  1. cikgu Abdullah zubir kan? cikgu sekolah K.E.. dah jumpe? meninggal dah die? innalillah..

    ReplyDelete
  2. syafiq: yup huhu^^ awok orang taiping ke?

    ReplyDelete
  3. sian ieteri arwah kan.. nk dpt anak pula tu...

    ReplyDelete
  4. syafiq: loh berjiran yer kite hihi^^ sedih an naseb cikgu ni huhu~

    ReplyDelete
  5. FA^^ : tu lah itu paling sakit dan sukar dia nk lalui..baru jer nk dirikan keluarga bhagia ~

    ReplyDelete
  6. ajal dan maut di tangan tuhan
    al-fatihah untuk arwah..
    takziah buat keluarga,,semoga mereka tabah

    ReplyDelete
  7. tringat time camping kat kaki bukit larut thn lpas.mmg agak curam track dyer.tringat time nk turun pakat dgn geng tak mau ikowt track ikowt short cut redah semak.nseb baek tak jd pape.so sesape yg daki bukit jgn memandai wat laluan sndri.bahye.

    ReplyDelete
  8. COTTONLADY: betul tu mmg bahaya! lagi2 skg ni musim hujan tanah lembik dan licik..ishhkk

    ReplyDelete
  9. ::cintabunga:: huhu salam takziah~

    ReplyDelete
  10. ::cintabunga:: shida try cari mslah tu k :)

    ReplyDelete
  11. Kisah ni mmg menyayat hati. Apatah lagi arwah dlm masih muda dan bakal menimang cahaya mata.

    ReplyDelete
  12. Sedih mendengarkan pemergian arwah namun apakan daya Ahhalh lebih menyayangi dia. Semoga rohnya ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman. Amin..

    ReplyDelete
  13. umar: tuh la huhu..al-fatihah buat arwah~

    ReplyDelete
  14. shameel iskandar: tuh la huhu..doakan roh beliau tenang =)

    ReplyDelete
  15. kesiannya isteri arwah. dah ajal kan. sape pun tak boleh elak. semoga arwah di tempatkan dalam kalangan orang orang beriman.

    ReplyDelete
  16. salam.sy ada dgr tntg ni kat radio.al-fatihah buat arwah.dulu time saya camping kat b.larut ad jgk bdk2 yg sesat.tu sume sbb pndai2 buat shortcut sndiri.mcm cotton candy ckp la,lau bnda2 mcm ni better buat ramai2 jgn ikot shortcut sorg2 je.

    ReplyDelete
  17. takziah diucapkan.. emm.. macma2 boleh jadi sekarang ni

    ReplyDelete
  18. kak..lame x chat ngam akak..huhhu..laptop adik rosak...hehhe..updated ka cc jer..hehhehe

    ReplyDelete
  19. budak katak: betui2 jgn ler pndai2 ..shida dulu pun g sana bteman..rame2 lg xberani sorg2 wlupn kdaan selamat dan ramai org kan^^

    ReplyDelete
  20. ChePa: lorhh yeke..ingtkan kpe lama xnmpak huhu^^

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url yang mencurigakan, mengandungi kata-kata maki hamun yang tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Harap Maklum dan Terima Kasih.