PageRank Google shida 2/10 ha!? biar betul?!

by - 05:13:00

Assalamualaikum, peace upon you.
hai semua, sorry lah shida dah 2 hari ni tak buat entri. shida kesihatan tak berapa ok. so fikiran nak berfikir tak boleh berfungsi. tapi sekarang dah ok sembuh sepenuhnya alhamdulillah. Agak risau dengan keadaan blog ni bila tak publish entri baru. Ramai bloggerian masuk blog ni nak entri baru bukan lama. sorry! hari ini cuba nak tebus dengan membuat lebih dari 2 entri, mungkin. Topik hari ni hurmm! boleh dikata hangat juga macam Jejaka Terhangat hehe^^ siapa kenal? sila angkat tangan macam usop wilcha!
Shida saban hari check pagerank shida kat google dari mula mengenali pagerank tak silap shida tahun ni juga dalam awal-awal bulan 2011. Ramai blogger sibuk dengan pagerank google masing-masing. shida pun sama seperti blogger lain check juga. sekali nah! telur ayam '0' hehee^^ So tak apa lah! anggap saja ini baru permulaan bagi shida sebagai blogger. Hari ni 28 June 2011 jam 4.00am shida check lagi pagerank shida disini > http://www.prchecker.info so apa yang shida dapat seperti gambar print screen dibawah.

ha! nampak? 2 ok bukan 0 lagi. macam tak percaya pun ada. sebab sebelum ni shida ada juga sembang-sembang dengan blogger caliph tentang SEO yang shida sendiri tak pernah guna atau mainkan peranan SEO dalam blog shida ni. sebabnya tak berapa arif tentang SEO. Lastly penggunaan SEO dalam blog atau entri amat mudah sebenarnya. lihat juga pada kita cara penggunaannya, kena atau tak kena pada carian google. Ada juga sekarang shida cuba-cuba main dengan SEO dan yang shida tahu setakat ni yang masih jelas pada carian google adalah TUTORIAL shida sendiri masih dalam page pertama. Ada juga entri-entri isu semasa yang berkaitan. Tapi itu pun tak lama, lepas 2 3 hari berada dalam 4 3 page google. tapi itu lah dalam mencuba tak sangka berjaya. Alhamdulillah :)
tapi bagi shida sebenarnya ini adalah pencapaian blog yang baik setelah blog ini hampir nak setahun dalam beberapa hari. masih menghitung hari lagi. selain rank alexa, pagerank google juga penting bagi shida, biar pun baru 2 tak macam orang lain dah 3 mungkin 4 atau 5 tapi shida dah bersyukur keluar 2 bukan 1 hehee^^ rasa usaha yang membuahkan hasil. korang pernah ada tak perasan macam shida nih??
sekarang ni pun dah banyak widget-widget pagerank yang website widget buat. cakap saja nak berapa no. 1 hingga 10 ada korang copy saja. mungkin la nak merasa blog korang ada pagerank kan. ni pun sebab shida masuk ada satu blog newbie dia guna widget tu hehe^^ so pada blogger yang belum check atau tak pernah langsung check kan. ha! apa kata korang check dekat bawah ni. letak saja url/link blog korang. mungkin ada no. kesukaan macam 8 ke 9 ke kan hahaa^^ enjoy k.


Check Page Rank of your Web site pages instantly:




This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service
kalau tak boleh guna klik link saja ok sorry dengan kesulitan ini!





You May Also Like

11 comments

  1. akak baru check ni..dpt 2 juga..
    syukur.. ^_^

    ReplyDelete
  2. page rank ni apa sebenarnya..saya check saya punya 3/10...

    ReplyDelete
  3. Mula-mula ingatkan PR blog Fadzmie takkan naik, sekali tengok naik juga, even 1. Syukur. Hehe.

    # epic win! sila serang pawagam berdekatan! #

    ReplyDelete
  4. congratz shida ^^
    sy PR2 jgak, awal tahun aritu check bukan kuar result 0, siap kuar error, haaa3...

    ReplyDelete
  5. selamat yah,, :) aku pun dapat hadiah PR3

    ReplyDelete
  6. same la shida..
    fir pun 2 je..haha

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url yang mencurigakan, mengandungi kata-kata maki hamun yang tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Harap Maklum dan Terima Kasih.