tutorial : cara nak guna atau pakai Blokquote dalam entri | untuk newbie

by - 17:00:00

  Assalamualaikum, peace upon you.

mungkin ramai lagi blogger atau newbie yang masih tak tahu cara nak guna atau pakai blockquote. Jom belajar dengan melihat tutor bergambar yang shida sediakan hope ia membantu ;)

buat new post seperti biasa. highlight kan pada perkataan atau ayat yang korang nak guna quote seperti dalam gambar dan klik bahagian > " < preview dulu untuk melihat hasilnya. 

bagi yang belum edit post blockquote mungkin tak ada apa-apa tapi jangan risau shida ada tutor simple untuk buat quote korang jadi cantik dan sedap mata memandang ;)

selamat mencuba ;)






You May Also Like

4 comments

  1. wah..byk tutorial!hihi..caya la..

    ReplyDelete
  2. aku lebih suka tayang navbar tu...kalau ikut template asal hide, aku cari cmne nak show.lebih kurang gini la.tukar sikit je.huhu...

    ReplyDelete
  3. komen atas tu tok entri atas tu.haha...

    entri blockquate ni akan dicuba gak kot lps ni di masa lpg...hajat nak tukar gak...
    mls melebihi kerajinan...

    ReplyDelete
  4. dulu tak reti pon buat benda alah..sekarang dah leh tarik nafas lega sebab dah pandai guna..weee~~

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url yang mencurigakan, mengandungi kata-kata maki hamun yang tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Harap Maklum dan Terima Kasih.