tutorial : cara nak buat badge GOOGLE+ pada blog

by - 12:57:00

   Assalamualaikum, peace upon you.

ok firstly, untuk tutoriol ini shida ucapkan thanks pada blogger yang buat tutor google+ ini Hasrulhassan.com dan creditkan pada dia juga kerana shida follow step dia terus menjadi dengan sekali percubaan. BANGGA ni! dan blogger yang bagi shida tutorial ini adalah blogger Pamie. Sebenarnya shida dah follow banyak tutorial buat badge google+ ni dekat merata-rata blog yang disediakan tapi yang sedihnya semuanya pasrah! tak menjadi! so shida dah give up! lepas tu shida buat WW|minta  blogger ajar shida buat google+ ni so pamie terus bagi link sekali, shida pun sepantas kilat buat then terus menjadi. Rasa berbaloi pula buat WW masa tu hehee..Thanks pamie bantu shida, korang nak buat? jom follow step ini :
untuk step 1 : pastikan korang dan create page korang ok, lepas tu boleh klik >> Get started
sudah klik Get Started mesti keluar macam gambar diatas. Then pilih  step 2 >> Get the Badge
ok dah pilih Get the badge >> akan keluar page macam gambar atas ni so untuk step 3 korang boleh pilih badge mengikut keselesaan dan pilihan hati korang.
step 4 >> korang jangan tick mana-mana kotak ok dan akan keluar kod seperti dalam gambar.
step 5 >> ambil kod bermula dari <link... copy, masuk editHTML dari cari kod ini >> <head> dah jumpa korang paste kod no.5 tu ok dan SAVE.
step 6 >> ambil kod bermula dengan <g:plus.. dan masuk page element, add a gadget then paste kod no.6 tadi dalam gadget tadi. Lepas tu dah boleh SAVE! dan boleh view blog korang. mesti menjadi.
Jika korang ada sebarang kemusykilan atau confius boleh tanya, shida sedia membantu. Terima kasih ^_^








You May Also Like

15 comments

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url yang mencurigakan, mengandungi kata-kata maki hamun yang tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Harap Maklum dan Terima Kasih.