senarai blog atau website yang akan digodam! | kes HACKERS lagi!

by - 05:08:00

   Assalamualaikum, peace upon you.

salam korang :) untuk pembuka entri hari ni shida nak menyusun sepuluh jari sebab meninggalkan blog shida ni dalam keadaan yang tidak sempurna. 4 hari tak update! hambek ekau!! Kalau nak cerita panjang ceritanya. Nak diringkaskan 2 hari demam 2 hari blog cuti sebab CNY (chinese new year) pergi jalan-jalan bersama keluarga hehee..sangat-sangat syok! shida ada tengok movie kat Big Cinemas!! nak tahu cerita apa shida tengok?? tunggulah shida cerita pada entri seterusnya ok :)

ok mulanya shida nak share dengan korang khabar-khabar kurang senang untuk kita sebagai blogger ni rasa kurang senang dan kurang selesa mendengarnya. 2 hari yang lepas sebelum shida berlepas ke Kuala Lumpur shida ada belek-belek Facebook. Belek punya belek rajin duk baca duk like wall status kawan-kawan, ada lah hamba allah ni mengingatkan kawannya tentang blognya bakal digodam siap dia ping list blog yang bakal digodam lagi. Shida cuba buka link yang diberi memang banyak nama-nama blog dan website yang ada dalam list tu.

pertama sekali shida semak sama ada blog shida tersenarai, disebabkan list terlalu banyak so shida cuma ctrl+f saja. Alhamdulillah lega blog shida tiada dalam senarai tapi shida ada juga semak blog kawan-kawan shida yang lain, rasa sedih blog mereka ada diantaranya : blog Ain Zulaikha blog Firdani blog pelangi setakat ini lah yang shida dapat cari huhu..betul! tak betul! shida pun tak pasti tapi yang pastinya kita kenalah ambil langkah berjaga-jaga, tukar password korang tu ok. korang pergi semak blog korang sama ada tersenarai atau tak?? klik sini > list blog bakal digodam please! siapa ada info ni sila share!

sebab sebelum ni memang kerap team hacker menceroboh blog atau website, hingga sekarang masih bergiat aktif, berleluasa sehingga menyusahkan banyak pihak. Shida juga pernah keluarkan tentang hal HACKER baca entrinya disini > sipenjenayah siber! termasuk langkah-langkah yang perlu kita ambil tahu dan buat. Jom sama-sama kita selamatkan blog kita.

" kalau shida dapat info ni dari orang itu salah, maka salahlah shida. "





You May Also Like

19 comments

  1. betul or slah yg pnting hati2 ek shida...apa kriteria blog yg akn digodam agknya...xphm sgt...hoho...bek men robot gundam drpd godam blog org

    ReplyDelete
  2. tak payah takut, sebenarnya benda ni tipu je..

    ReplyDelete
  3. shidaaaaa!! thanksssss bgtau:)
    pelangi pun tak tau lakk sal ni..adesssss~~

    ReplyDelete
  4. apalah dorang ni??tak boleh ke kalau tak kacau orang?

    ReplyDelete
  5. laaa

    tak habis lagi rupenye kes nih :o

    ReplyDelete
  6. eee~ menakutkan lar dorang nie.Nasib baik blog iqa takde=.=

    ReplyDelete
  7. adeshhh..seram dgr hacker hacker ni..macam xde keje pulak kan.

    ReplyDelete
  8. fuh menakutkan..nasib takde..tapi blog wanie ada tersenarai lah. huhuhu

    ReplyDelete
  9. mak ai ramainya.. seram sejuk plak tgk

    ReplyDelete
  10. apa masalah diaorg ni nak godam2 ek? dapat duit ke godam blog orang? eh nak check blog kita ada dlm senarai camner ek? nak check satu2 x larat.. huhu

    ReplyDelete
  11. kira dalam senarai tu kena tukar pasword ek..

    ReplyDelete
  12. adoi..tkt lah..ish.. :(
    bahaya btol

    ReplyDelete
  13. erm...ade jgk hacker yg baek,dia hack blog utk sehari -dua,pastu dia mintk maaf dan ajar ttg sistem keselamatan blog....real....

    ReplyDelete
  14. TAKUT JUGAK KAK BUI BILA DGR KES MCM NI..NAUZUBILLAH..

    ReplyDelete
  15. HAH ? HACKERS ? JAHAT TOL DIORANG .. ISH

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url yang mencurigakan, mengandungi kata-kata maki hamun yang tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Harap Maklum dan Terima Kasih.