Tutorial : cara nak dapat code nuffnang dengan new interface

by - 19:19:00

   Assalammualaikum, peace upon you.

Mungkin ini tutorial terakhir shida buat semua kawan-kawan, tutorial cara nak dapat code nuffnang. bagi yang tak tahu mungkin susah nak jumpa code tu sampai garu-garu kepala pening-pening kan hahaa^^ ada  ke?? so ikut tutorial shida ni pasti tak garu kepala lagi. Terus set dalam minda korang k :)

1. kalau interface yang lama code nuffnang berada di tab menu kan. tapi bagi interface baru ni korang perlu Update Survey dulu then submit. Selepas tu baru keluar satu ruangan hijau dimana ada satu link kita perlu klik untuk terus ke Add Ads Page (page code iklan nuffnang). Tak percaya?? cuba buat ok, tengok gambar yang shida print screen ni.

2. ini halaman Add Ads Page dimana shida rasa lagi mudah untuk semua pengguna-pengguna baru Nuffnang nak pasang iklan ni. Bagi yang masih blurr kan cuba lah selalu godek-godek acc nuffnang korang sendiri. Mesti jumpa semua yang korang rasa sebelum ni susah nak jumpa.
1. klik Ad Type >> dia keluarkan kod korang tick saja mana-mana part sama ada leaderboard (atas header), skyscraper (dekat sidebar) atau large rectangle (bawah entri). bila klik mana-mana part code akan diberi.
2. klik Placement >> dia akan ajar cara nak letak setiap part iklan yang diberi so kalau korang follow tutorial dari nuffnang sendiri pun memang dah faham so senang kerja shida sebagai cikgu tutor :p

ok selamat mencuba :)




You May Also Like

15 comments

  1. Thanks shida..tak sempat fiza nak jengah nuff yg baru ni

    ReplyDelete
  2. WAH .. ADE TUTO LA .. MEKASIH SYGG ..

    ReplyDelete
  3. nice sharing
    harap membantu mereka yg memerlukan :)

    ReplyDelete
  4. aritu ayut bt pon kompius gak..mane la code iklan ni ilang.hahaha..akhirnya jumpe.bgus2..nnt org senang dah nak cari sbb shida dh bt :)

    ReplyDelete
  5. kalau dah sedia ada tak perlu kan..

    kekekke conpius akak...malas sebenarnya :)

    ReplyDelete
  6. nak try t d down sgt skrg.. T_T

    ReplyDelete
  7. akak xmahir lg dgn nuff yg baru ni.. br nk godek2.. :-)

    ReplyDelete
  8. alahai baru saya tau cmne nk wt. patotla sy cari xjmpe bahagian kod ni.rupenya caranya cmni

    ReplyDelete
  9. erk. firstime update nufnang baru ni.. update survey kat mana ek.huhu lambat betol hana ni

    ReplyDelete
  10. salam..boleh tlg saya x?iklan nuffnang yang bergerak2 tu dah hilang di blog saya..xtau apa saya dah buat...sape ada kod untuk iklan yang bergerak2 tu...sebab saya ada kod add by nuffnang tu je..mana pergi iklan saya yang bergerak2...

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url yang mencurigakan, mengandungi kata-kata maki hamun yang tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Harap Maklum dan Terima Kasih.