Selamat Hari Pekerja | Happy Labour Day 2014

by - 01:00:00

Assalamualaikum, peace upon you.

Selamat Hari Pekerja | Happy Labour Day 2014 kepada semua rakan-rakan yang bekerja dan tidak bekerja. Yang tak bekerja seperti pelajar pun turut cuti pada hari ini sama-sama menyambut Hari Pekerja. Bekerja setiap hari tak ada cuti-cuti pun letih juga kan. Tapi sekarang dalam sistem buruh pun seminggu mesti sekali cuti, macam sektor awam dan kerajaan seminggu 2 kali cuti seronoknya :) Macam shida juga dalam seminggu 5 hari bekerja, sehari cuti dan sehari kerja separuh hari (halfday). Kalau terkena cuti umum baru dalam sebulan tu ada cuti tambahan :) Kalau terkena sebaris hari dengan hari cuti shida memang best cuti direct kan kalau berselang seli jawabnya tak kemana duduk rumah jer. Bagi negeri Johor, Terengganu, Kelantan dan Kedah (kalau salah tolong betulkan ya) memang seronok sebab cuti mereka direct khamis hingga sabtu jadi 3 hari cuti :)
Cuti hari ini memang tak kemana rasanya sebab tak dengar lagi adik-beradik nak kemana-mana, dari semalam lagi rumah shida dah penuh, adik-adik balik dah, abang, kakak Ipar dan Eca (anak buah) pun dah sampai juga semalam, dorang balik cuti dekat rumah shida, anak-anak buah shida yang lain Adam, Danial dan Nana pun ada tidur rumah umi (nenek) hari ini :) kalau ada plan esok maybe keluar pergi jalan-jalan dengan seisi keluarga, kalau tak mengadap blog je lah kan!. Penuh semua bilik, ruang tamu dua dengan manusia hehee ^_^ Macam balik raya pula ramai-ramai macam ni. Kalau kenduri atau raya lagi penuh ada sedara-mara datang lagi hehe :) Biasalah time cuti macam ni lah boleh berkumpul ramai-ramai kan, korang ada plan kemana-mana cuti hari ni? :)


You May Also Like

6 comments

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url yang mencurigakan, mengandungi kata-kata maki hamun yang tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Harap Maklum dan Terima Kasih.