TUTORIAL Letak ayat pada setiap post atau bawah entri

by - 00:30:00

Assalammualaikum, peace upon you.
blog contoh ni kredit to zareena (nak buat banner produk macam blog dia boleh PM shida ya)

TUTORIAL Letak ayat pada setiap post atau bawah entri | ok shida betul-betul tengah rajin ni kita terus kepada step macam nak buat tutorial tersebut. Lupa pula mesti lah ada tujuan dia kan, okk tujuan dia simple korang boleh tengok macam blog contoh tu, dia minta shida buat supaya setiap post orang boleh nampak no.contact dia supaya sesiapa yang baca entri dia boleh direct sms atau whatsapp untuk membeli produk yang dia jual atau pun nak letak apa saja jenis ayat pun boleh ikut korang lah ok :)

1. Buka bahagian template --> cari kod ini -->  <data:post.body/> 
macam mana nak cari kod tu kan, tengok gambar shida print screen *nak mudah cari tekan ctrl+f
klik untuk besarkan gambar dengan lebih jelas

2. Dah jumpa kod yang dicari tadi copy dan paste kod dibawah ini. Paste dibawah kod yang kita cari tadi, contoh boleh tengok pada gambar.
<hr/><center>TYPE AYAT-AYAT CINTA DISINI</center><hr/>
ayat tu boleh tukar kepada ayat yang korang nak guna ok. 

3. Dah siap semua diatas PREVIEW dulu kalau jadi SAVE ok :)

Selamat Mencuba!


You May Also Like

12 comments

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url yang mencurigakan, mengandungi kata-kata maki hamun yang tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Harap Maklum dan Terima Kasih.