Juadah Hari Raya Kali ke 2 | Raya Puasa 6 dibulan Syawal

by - 01:17:00

Assalammualaikum wbt dan Salam Sejahtera.

Juadah Hari Raya Kali ke 2 | Raya Puasa 6 dibulan Syawal - Alhamdulillah, selesai beraya semalam dengan suami hahaaa..beria kan! Juada hari raya kali ini simple je korang. Biasa hari raya juadah biasanya mesti Laksa, Mee Kari, Bihun Sup atau Kuah Tomyam, Nasi Tomato atau Nasi Ayam. Haaaa untuk juadah shida Raya kali ke 2 ni shida masak simple saja dan ada juga yang order dari kawan-kawan terdekat. Masa Raya pertama rumah shida yang duduk berdua nih shida buat Rendang Ayam bersama lemang dan Mee Kari. Masa tu yang datang rumah pun hanya ahli keluarga yang terdekat, habis juga semua juadah tak membazir pun.

Untuk juadah hari raya kali ke 2 ini, menunya adalah Rendang Ayam bersama Ketupat, Kuetiow Goreng dan juga Durian Crepe. Hahahaa durian crepe tu sebenarnya takde dalam senarai mulanya entah! tiba-tiba nampak member open order time shida nak raya so order lah sekali. So menu yang shida masak hanyalah rendang ayam dan kuetiow goreng sahaja, ketupat dan durian crepe cuma order dari kawan. Alhamdulillah! menu ni hingga ke malam makan, terutama rendang tu. Husben kata rendang shida sedap ^_^ so nanti shida share resepi ye haahaa. Kenyang makan menu sendiri Alhamdulillah! Harap tahun hadapan jika dipanjangkan umur berjumpa lagi kita dibulan yang mulia ini ;)


You May Also Like

14 comments

  1. perghhhh
    durian crepe
    sedapnya

    ReplyDelete
  2. sedap-sedap belaka juadahnya shida.

    ReplyDelete
  3. Selamat Hari Raya..sedap nampak ketupat demgan rendang ayam tu

    ReplyDelete
  4. wahhh sedapnya menu raya dia... lagi lah best lepas habis puasa 6

    ReplyDelete
  5. @Hans Hanis Menu secara tiba2 hahaa.. Lama nk pkena durian xdapat2 lagi nih hans ;)

    ReplyDelete
  6. @Cikgu Badar Memang sedap cikgu..lega dapat makan ^_^

    ReplyDelete
  7. @norhidana betul..lepas puasa 6 lg best hehee

    ReplyDelete
  8. paling sedap menu rendang tu..smpai menjilat jari saya mkn tau hehee

    ReplyDelete
  9. Nasib baik ada buka pesanan waktu raya, selalu penjual ini cuti raya.

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url yang mencurigakan, mengandungi kata-kata maki hamun yang tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Harap Maklum dan Terima Kasih.