tutorial : bagaimana nak hantar ticket pada Nuffnang

by - 01:58:00

Assalamualaikum, peace upon you.
Masa shida buat entri tentang tutorial tips macam mana nak dapat BE/iklan CPM dari Nuffnang, ramai blogger yang tanya shida macam mana tips yang no.4 iaitu hantar ticket pada Nuffnang. klik sini untuk mengetahui soalan tersebut, so disini shida buat tutorial bergambar supaya ia lebih jelas dan mudah difahami.

1. korang buka dulu akaun Nuffnang > selepas itu klik tab menu Nuffnang "contact us" seperti dalam gambar dibawah. Gambar yang lain just abaikan ye! ^_^
2. bila sudah klik mesti dapat gambar seperti dibawah. korang tick bahagian ini "Blogger Enquiries/Suggestions" selepas itu klik button "Next >>"
3. bila sudah tekan button next tadi akan keluar form seperti gambar dibawah. korang cume perlu isi yang shida petakkan dengan warna biru sahaja. yang lain tak perlu usik. 
contoh bahagian subject tu korang boleh letak tajuk besarlah. kalau nak tanya tentang BE type saja buffered earnings. message pula type apa saja pertanyaan korang tentang BE ni. ada yang tanya shida nak type dalam malay or english "terpulang ok" rasa hebat type lah dalam english rasa low profile malay sudah! hahaa^^  selepas itu bahagian [reload new image] yang itu korang kena letak word verify kalau rasa tak nampak huruf dalam tu tekan saja reload new image. bila rasa dah puas hati submit ticket korang ok. 
biasanya kalau korang send waktu bekerja dalam tempoh 48jam rasanya, korang dah boleh dapat balasan atau pihak nuffnang tu dah reply lah ticket korang melalui email yang korang pakai signup Nuffnang.  kalau pihak sana dah balas kira korang dah berjaya lah membuka mata pihak Nuffnang tentang kehadiran blog korang yang salah satu dalam beribu-ribu pengguna blogspot^^ ok selamat mencuba and semoga berjaya :)





You May Also Like

28 comments

  1. wahhh baguslah shida uat tuto .. :)

    lame tak dtg blog shida :)

    ReplyDelete
  2. me pernah hantar sekali je dolu dolu. time nak mintak simpati be. hiks

    ReplyDelete
  3. untk ape tu?

    ReplyDelete
  4. usefull.. thanks.. hehe :D

    ReplyDelete
  5. dah byk kali ye shida hntar tiket kt nuff?huhu

    ReplyDelete
  6. Blogger ichsan afriadi : kalau google ads kaka tak tau la pulak,sebab tak reg. yang itu pun.

    ReplyDelete
  7. Blogger kiela: ticket ni untuk mmberi kesedaran pada nuffnang tentang kehadiran blog anda yg setia dgnnya hehe :)

    ReplyDelete
  8. blogger tomato: tq tom! tu lah lpas contest shida tom senyap pulak,bz ye tom :)

    ReplyDelete
  9. blogger sarah mohamad: samalah shida pun tak kerap juga hantar ticket ni,kalau rasa ada yang nak ditanya baru hantar hehe :)

    ReplyDelete
  10. blogger JIerah dongsaeng: ini salah satu tips untuk mempercepatkan proses mendapat BE/iklan CPM kalau jierah ade daftar nuffng jomla buat,

    ReplyDelete
  11. blogger fir/wanie: erm..blh kire lah tak lebih dari 10x hehe ^_^

    ReplyDelete
  12. apik da lame tak wat..heheh

    ReplyDelete
  13. thanx 4 da tip! dah buat...

    follow shida....

    ReplyDelete
  14. arghh dah hantar.. nak BE!! hehe

    ReplyDelete
  15. Blogger apik pehe: buat la apik mana tau kot dapat BE banyak lepas ni^^

    ReplyDelete
  16. Blogger iedaurora: sama-sama dear ^_^

    ReplyDelete
  17. Blogger shera haifa: bukan itu saja ade lg tips lain perlu kite praktik kan ok^^

    ReplyDelete
  18. Shida. nak tanya lah, ticket ni boleh dihantar oleh Gliteratti je ke ? sbb Ety punya status non-exclusive. Then bru semalam clearkan ads kat blog. But then, status tak tukar2 pun lagi.

    ReplyDelete
  19. tq sharing...ilmu baru..xtau pon selama nii

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url yang mencurigakan, mengandungi kata-kata maki hamun yang tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Harap Maklum dan Terima Kasih.