doodle tu sebenarnya dia punya ke shida?? | perlu ada watermark

by - 00:49:00

Assalamualaikum, peace upon you.
copycat oh copycat. gejala yang yang sedang berleluasa yang tak dapat dibendung lagi. Kenapa shida cakap macam tu? semalam kecoh ada blogger pakai doodle shida tanpa meminta sebarang keizinan dari shida mahu pun pemberi doodle ini. Sebenarnya shida masih keliru dengan doodle yang shida ada sekarang. dua doodle yang shida dapat ni datangnya dari pemberian blogger acik ita. Dia design doodle pink dan biru ni untuk shida. dan shida juga tak di mentionkan apa-apa sama ada doodle shida ni di kongsi dengan blogger yang lain atau memang kepunyaan shida sendiri. Tapi setahu shida mana orang bagi doodle share-share melainkan dia meminta izin untuk memakai doodle tersebut,betul tak?

entri ini dan entri yang ini adalah bukti bahawa doodle atas ni milik shida. dan juga dalam blog acikita disini -->  blog sahabatAcik pun terdapat yang doodle ini adalah khas buat shida. Tapi yang menghairankan shida kenapa ada orang pakai doodle tu eh? ada kesilapan apa sebenarnya?? shida macam tak berapa paham. Ok shida berterus-terang lah! shida tak marah orang tu pakai tapi please minta atau bagitahu shida dulu ya. Lepas tu shida bagi terus ambil pun tak apa. Tapi hanya doodle pink saja doodle biru tu memang shida nak.

Kalau rasa nak doodle comel tu boleh la tempah dekat acikIta ok, tak perlu ambil hak orang. Bila dah ada milik sendiri ikut lah nak buat apa pun. Silap shida juga tak buat watermark! lepas ni apa saja gambar memang milik shida, shida akan buat watermark. Kalau rasa nak gambar tu boleh minta dari shida. Shida ok tak ada masalah nak share yang penting MINTA IZIN dulu lah ye!

kalau korang rasa ada nampak mana-mana blogger yang pakai doodle shida ni, please bagitahu shida. shida belum detect lagi siapa yang pakai cuma nampak kat group difacebook saja. Shida bukan nak marah atau apa sebab hasil doodle tu pun dari orang bukan dari shida sendiri. Hentam pun tak mungkin! sebab itu bukan cara shida juga untuk selesaikan sesuatu masalah. Shida cuma nak tanya saja. doodle tu sebenarnya dia punya ke shida?? tu saja sekian,




You May Also Like

21 comments

  1. doodle tu shida punyaa!! hehehee etong pun pernah buat doodle n mengalami keadaan yg sama. susah sgt untuk dorang minta izin kan. hermm

    ReplyDelete
  2. oic, doodle ni ka? klau x silap wktu mula2 dpt shida trus wt en3 kn.. ntah laa...

    ReplyDelete
  3. emm mcm2 betol copycat nie..
    aduh3..diorang google then terselit..then copy..tue lah..kena watermark lah kita pasnie kan..

    ReplyDelete
  4. sebab tu fir buat watermark kat doodle tu...tapi kalau orang nak curi macam2 care die boleh buat..huhu..

    ReplyDelete
  5. skrg ni ramai jer yg nk copycat..pas nih mmg kena letak watermark shidah..koz maybe diorg googlekan then terjumpa doodle shidah ni..& diorg pun pakai tanpa mengetahui doodle ni shida punya..

    ReplyDelete
  6. Mungkin jugak dia ambik kat google kot....tapi kalau curik2 susah jugak nie....dah ramai camtu erk?...nasib baik sis kurang doodle nie...tapi comel..

    ReplyDelete
  7. sweet sangat kot..hihi..tu yg amek..or mybe xtau tu shida punye.. klu dy tau tapi amek gak tanpa izin pham2la pegi mintak maap kt shida..jgn sedih2 ok.

    ReplyDelete
  8. kena letak watermark... suka2 ati je copycat

    ReplyDelete
  9. agak nya memang perlu la ada watermark kat apa2 je gamba yang kita buat sendiri kan..aigoo..adiela belum letak watermark lagi nie kat doodle adiela..wlopun doodle picisan je..ngeh2..

    ReplyDelete
  10. shida kena letak tanda "Hakcipta Terpelihara" kot baru org xbrani nk rembat...doodle ni dah kira mcm harta intelektual kot

    ReplyDelete
  11. pasal dodle pon nak gaduh..ehehe..tau le bende tue comel..boan pon minat..hahah :P

    ReplyDelete
  12. cunndaa ade nampak tapi lupa nak bookmark link dia..nnt kalau time bw TERjumpa lg, nnt cunndaa info ye shida..

    cunndaa pernah kena, orang amek n3 tanpa mintak izin....grrrr

    ReplyDelete
  13. copycat je keje kan..kalau mintak izin xpe la lagi..

    ReplyDelete
  14. doodle pink tu aku nk leh??i like pinky..haha

    ReplyDelete
  15. pewit!comey betol doodle shida;)) siap baju polka2 lgi;))

    ReplyDelete
  16. sabar la kak eh..bulan-bulan puasa ni...maafkan je la dorang hehe

    ReplyDelete
  17. aduh comey sgt tu yg dia nak copicat..ngee tu kan shida punya! tak baik tau curi hak milik org lain..

    ReplyDelete
  18. kena wat mahkamah blogger neh untuk ciptakan satu undang2 khas bagi menyelesaikan copycat tanpa izin heheh..hukuman boleh diberi pertimbangan ialah 2 tahun dibanned dari masuki dunia blog hheheh..kejam gila..hahhaah mengarut je tuh..

    ReplyDelete
  19. biasa lah yunk..ada je nak meniru dlm
    blogger ni.kalau nak,minta..bgtau.
    ni main kebas.. -.-

    ReplyDelete
  20. memg kena watermark.. kta design pnat2 pas2 kne cilok.. hampeh hempedu tol!!!~

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url yang mencurigakan, mengandungi kata-kata maki hamun yang tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Harap Maklum dan Terima Kasih.