REVIEW: 5 blogger pilihan TEKA-TEKI shida | Jom skodeng mereka!

by - 13:47:00

   Assalamualaikum, peace upon you.

Firstly shida nak ucapkan tahniah pada 5 blogger terawal yang menjawab teka-teki shida dengan betul dan cepat pada entri ini dan yang akan shida REVIEW sekejap saja lagi, semangat pula rasa shida nak review blog mereka yang OWESOME. Shida cuba review sebaik mungkin sebab ini kali pertama shida buat sesi review blog so kalau ada yang cacat cela silalah tegur dan sorry ^_^ shida berkesempatan kenal mereka-mereka dalam 1 setengah hari sahaja  dan 5 blogger pilihan kali ini adalah :

comelkan header ni, ok tuan punya blog atau header yang comel ini kepunyaan  blog AKU MEMANG CERIA atau nama panggilannya dalam dunia blogger ni adalah Miss Xyz. kalau nak tahu dia ceria atau tak, cuba korang terjah atau pergi berkenalan dengan blogger yang ceria ini :) boleh dikatakan shida baru kenal-kenal je dengan miss dari segi blog nampak macam dah pro, design-design dalam blog dia pun comel dan simple. Ada doodle lah! memang betul lah doodle dan perempuan tidak dapat dipisahkan hehee..kalau ditanya kenapa berblog?? jawapan miss xyz seperti ini > kenapa aku berblog. kalau korang dah baca, sepertinya korang dah tahu miss xyz ni macam mana. Harapan shida moga miss xyz dan blognya sentiasa terus maju dan berjaya kelak insyaallah~walaupun blog ini blog keduanya. Blog pertama miss rosak sebab apa shida tak sure, tak dicerita dalam entri ini korang boleh klik baca dan jangan lupa follow ok > first post in this blog thanks :)


ok blogger ke 2 adalah Cik Asfz, headernya comel juga ada gambar domokun,tak sangka sampai sekarang masih ada lagi peminat domokun, ingatkan angry birds dah tenggelamkan semuanya gambar-gambar kartun didunia ni. blog cik asfz pun simple dan menarik dengan warna-warna yang ditonjolkan dalam blog dan diberi nama Teratak Cik Asfz. Cik asfz juga seorang student Mersing. Dari blog yang shida intai-intai dia tengah holiday INDONESIA entri disini > klik sini baca entri owh! rupanya cik asfz ada event kat indonesia shida baca entri kat sini > klik sini baca entri best lah jalan-jalan bandung disamping pergi event dapat juga shopping kan. Memang murah dekat sana sebab kakak shida pun baru balik dari indonesia hehe Jom korang terjah blog Cik Asfz :)

blogger ke3 ni adalah Zuramira a.k.a Nazura Amira gabungan yang menarik sangat-sangat xpayah nak cari gabungan nama orang lain, nama diri sendiri dah cukup untuk buat gabungan nama yang sempurna. shida ingatkan nama kekal zuramira ok juga. seorang gadis berusia 19 tahun dan belajar dalam bidang accountancy. Mesti teror math kan zura ni. Zuramira ni suka kan warna ungu kalau masuk blog dia pun dah boleh nampak warna ungu yang terserlah menghiasi ruangan blog dia...Si gadis Ungu..itulah nama blog yang diberi zuramira. Apa yang pelik bagi shida si zuramira ni suka kan patung barbie, dah lama dia berkenan kat patung tu tapi tapi dia tak pernah dapat pun patung tu nak tahu sebab apa cuba baca storynya disini :) menarik kan story ni ada udang disebalik mee rupanya. Kan orang-orang tua selalu kata kalau dengar nasihat mak ayah mesti kita akan berjaya kelak. Nah sekarang dah terbukti kan zuramira :)

blogger ke 4 pula adalah Dhia Adawiyah sedap nama diberi. Masih bersekolah di Smk Syed Mashor. Kalau nak diikutkan Dhia sekarang baru berusia 16 tahun dan dhia juga pelajar kelas sastera eh eh sama la pula, tapi shida tak berapa nak menjadi sasteranya. Boleh tahan dalam kelas tu beberapa bulan saja. hehee Dhia berasal dari Kuala Lumpur. Dhia juga seorang yang suka bermadah puisi. ha! tengok sebab tu shida tak suka sastera hehee..nak bermadah la pulak!!  Tapi dari gaya penulisan dhia dah boleh agak dhia ni budak sastera kot ^_^ dhia juga masih baru dalam dunia blog. dalam shida review blog dhia ni dhia tak ada sini dia balik kampung selama 5 hari. sekarang mengikut entri yang shida buat ni dhia sudah berada 3hari dikampung. Agak-agaknya apa yang sedang dhia buat eh sekarang?? apa kata jom kita ramai berkunjung ke blog hitam putih si Dhia Adawiyah ni :)

ok untuk blogger terakhir ini blogger yang memang cukup shida kenal dia, berbanding dengan blogger yang pertama hingga blogger ke4 memang shida tak berapa kenal. Dunia sesawangku nama yang diberi oleh peyan sendiri. Peyansanstaro kelahiran mix malaysia dan indonesia dan terjadi chinese,ha? chinese pula tiba-tiba kan hehee. Pada mulanya kenal peyan ni shida memang ingat dia warga indonesia nama pun agak unik kan Peyansanstaro tapi ni nama dalam ic ke peyan? hehee.. peyan juga student lagi di UUM (Bachelor of Business Administration-Hons-) peyan seorang yang sangat-sangat friendly dan senang bersama dia. Sekarang pun peyan nampak dah jarang-jarang dengan blog. Sibuk katanya dengan macam-macam program dekat U, dengan exam lagi siap dikatanya "Nota betis : Doakan ye kesempurnaan peperangan aku nanti." exam bagaikan perang fuhh!! parah lah macam ni peyan. jangan stress lakukan yang terbaik dan termampu insyallah semuanya akan berjalan dengan lancar dan sempurna. Good Luck juga untuk peyan :) jom kawan-kawan berkenalan dengan mereka-mereka yang AWESOME ini :)

tahniah buat mereka-mereka kerana berjaya dalam teka-teki pertama shida 5 blogger yang jawab sepantas kilat dengan jawapan yang betul :) tahniah dear semua :) nanti jawab lagi ya untuk teka-teki yang seterusnya, tapi shida berasa teruja dalam me'review' blog mereka-mereka sedikit sebanyak memberi dan membantu shida lebih mengenali mereka :) keep in touch ye sayang-sayang :)

Entri ini akan melekat dalam 2 atau 3 hari biar bikin panas :) terima kasih semuanya jangan lupa terjah mereka-mereka semua ok :) peace!






You May Also Like

17 comments

  1. Thnk kak shida...
    Bila dibaca yg kak shida tulis tu jadi lawak la pulak.. xprsan la pulak yang saya tulis mcm tu. [glak guling2].. hahaha=))


    p/s : mmg nk berperang pon.. td ilmu perang xcukup pon lagi.. hadoi=_="
    btw thnk ya.. doakan saya.. hehehe=))

    ReplyDelete
  2. akan menerjah blog mereka yang hebat ni ^__^

    ReplyDelete
  3. Xpersan la pulk. Ada soalan disitu !

    Orng paggil "peyan" je..
    dalam ic.. "mohd suffiyan bin satar"

    "peyan" "san" "staro"

    peyan= nama sendiri
    san= "son"<-- dalm bi anak lelaki.
    staro= gabungan nama "mak" n "bapak" !

    p/s : memandangkan ada mix indonesia so reka la nama cm indonesia sikit.. Hehehe=))

    ReplyDelete
  4. blog missxyz mmg best..hehe

    blog2 yg lain nnt nak terjah la..:)

    ReplyDelete
  5. Tahniah buat mereka..
    Jawapan akak betul..tapi lambat jawap.. ;)

    ReplyDelete
  6. salam perkenalan..hehe jom belogpecut..gagaga~~ bagus la mereka ni..mata tajam gitu..pantas menjawabnya..

    ReplyDelete
  7. tahniah pada yg dapat direview oleh cik shida kita ni heheee..

    ReplyDelete
  8. awat xgtaw pat nk juga tekaaa...sida..

    ReplyDelete
  9. belog guwa mana? perghhh sentap -.-

    ReplyDelete
  10. hehehe..ader yang kenal..ader yang tak kenal lagi..jom!!

    ReplyDelete
  11. tahniah buat semua ^^ awesome blog mereka :)

    ReplyDelete
  12. Wahhh !! Thanx Kak Shida .. tak sangke ! tak sangke ! First time dapat kemenangan macam ni .. wahh .. terharunyer .. baru tahu ni , itupun , blogger Aida yang bagitahu ..
    Wahhh ! happy lagi ...
    HAPPY + GEMBIRA = SUKA_SUKA ...

    ReplyDelete
  13. akak! terharunyaa sye! trima ksih byk2! x sngke plak.. btul ni, sye btul btul x sngke.. trima ksih.. blog ini pun best jgk (^^,)


    p/s: kihkih, segan plak bila akk tunjuk entry sye yg lme.. hikhik XD

    ReplyDelete
  14. terharunyaa!! thanks 4 da review..

    <-- xsangka plak btol jawapan asfz tok teka-teki tu..hik4

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url yang mencurigakan, mengandungi kata-kata maki hamun yang tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Harap Maklum dan Terima Kasih.