Ustaz Idrus kegemaran "ustaz" masa kini

by - 01:30:00

  Assalammualaikum, peace upon you

Selamat berpuasa semua ;) hari ni dah masuk hari ke 3 kita berpuasa kan?? macam mana rasanya?? bagi golongan yang macam kita-kita ni of cos lah ok sebab dah biasa kan. tak kira la puasa dalam keadaan apa sekali pun kita mampu buat dan lakukan demi tuntutan ;) Bagi adik-adik yang baru nak belajar puasa tu Alhamdulillah suka shida dengar adik-adik nak belajar puasa. Banyak manfaatnya kalau berpuasa ni. Tak percaya?? tunggu waktu raya nanti baru adik-adik tahu ok ;)
Siapa kenal Ustaz Idrus ni?? tipu la kalau korang tak kenal. Beliau dah semakin dikenali di wall-wall facebook pun asyik app dia saja yang keluar mengalahkan artis bintang popular tau! Shida sendiri suka dengan ustaz idrus bukan suka ustaz, suka dengan ceramah, nasihat dan kata-kata hikmah beliau yang sempoi dan lucu. Boleh dikatakan Ustaz Idrus ni salah seorang "ustaz" yang boleh mencuit banyak hati remaja kita sekarang ni disebabkan dakwah yang dibawanya senang diterima dan dipelajari oleh golongan remaja sekarang. Shida juga suka baca sesi soal jawab Ustaz ;) Eh! bukan golongan remaja je adik-adik, orang dewasa, dan golongan warga tua juga menyukai beliau sebab terdapat unsur lawak lucu dan sempoi dalam setiap penyampaian beliau. Siapa bilang dalam islam nak berdakwah perlu serius saja tak juga dalam zaman sekarang ni kita kena peka dengan random remaja masa sekarang.
Bagus juga bulan-bulan puasa ni kita baca-baca atau dengar ceramah dan nasihat-nasihat dari Ustaz ni. Orang zaman sekarang pelbagai dah boleh menilai mana yang baik dan buruk. Sama-sama kita perbaiki apa yang kurang dan yang lebih kita manfaatkan sebaiknya ;)





You May Also Like

16 comments

  1. sempoi kan ustaz ni hehhehe.. dulu masa dia mai kat perwaja punyala ramai org pi sana.. ramai peminat ustaz ni.. makcik2 kat kampung pun sibuk bercerita

    ReplyDelete
  2. yup..di masa lapang suka jgk dgr..

    ReplyDelete
  3. UAI memang sempoi lah.. pedekatan yg dibawa nya boleh di terima untuk semua peringkat umur...

    ReplyDelete
  4. uai ni dia jwb sempoi je kan.. best :-)

    *selamat berpuasa

    ReplyDelete
  5. salam ramadhan dear~!! betul.. ustaz ni mmg sempoi gila. Nasihat dia byk lawak tp ada input dan sgt bermanfaat. =)

    ReplyDelete
  6. UAI memang sempoi je jawapannya.. tp ada kebenarannya..

    selamat berpuasa shida :)

    ReplyDelete
  7. uai memang best giler. gg suka dgr dia ceramah, sempoiii :)

    ReplyDelete
  8. bulan puasa kna byk tgk cmni..hehe...selamat berbuka...

    ReplyDelete
  9. aku suka gak kdg2 dgr ceramah dia ..terbaikk UAI :)

    ReplyDelete
  10. betl..betul..betul..terbaik UAI ni!

    ReplyDelete
  11. ceramah dia sempoi tp sgt bermakna..minat sgt kat dia..dh mcm retis doh uai ni..

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url yang mencurigakan, mengandungi kata-kata maki hamun yang tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Harap Maklum dan Terima Kasih.