helmet

by - 05:14:00

Assalamualaikum, peace upon you.

ini sekadar gambar hiasan ya :)
First korang tengok gambar ni mesti korang nak ketawa ada, terfikir ada kenapa shida letak gambar ni dan tajuk kali ini "helmet" saja nak story santai-santai dengan tajuk simple dan pendek ni nak tengok bagaimana kuasa helmet boleh masuk tak dalam carian google nanti ekekee :p apa lah shida melalut ni. Ok lah shida menaip dengan pantas sebab now dah jam 4.30am shida nak sahur ni, ceritanya begini pada suatu petang tu shida naik motor tanpa memakai helmet nak ke kedai dan terus nak ambil anak buah shida dari nusery, tak jauh mana pun dekat juga lah tapi memang tak tempuh jalan raya lah kawasan perumahan saja. Then dalam syok shida bawa motorkan ternampak ada sorang cina perempuan naik basikal warna merah kayuh laju potong shida dengan pakai helmetnya. Terkejut juga shida masa tu hahaa nasib baik tak langgar dia.
Pakcik makcik yang ada kat luar masa tu semua tengok gelak pun ada geleng kepala pun ada, tapi shida kan tiba-tiba ada 2 perasaan sama ada nak gelak atau "cina ni perli aku" ye lah dalam masa yang sama shida tergelak juga dan dalam masa yang sama juga shida terfikir dia yang naik basikal pun jaga keselamatan pakai helmet kan heheee :) Shida pun tak tahu mana datang cina perempuan tu, dia betul ke tidak shida pun tak pasti balik cerita dekat adik-adik dengan mak semua pakat gelak hahaaa :D itu je lah cerita shida pasal helmet hari ni heheee :D dah biasa dah nampak orang naik basikal pakai helmet, tapi kenapa eh?


You May Also Like

23 comments

  1. hehehe kalau jijah pon gelak guling3.. nak jaga keselamatan kot..hee

    ReplyDelete
  2. hahahaha... Lawak tu.. Maybe elakkan kemalangan kot.. tu yang diorang pakai helmet. Macam kebanyakkan yang hawa tgk kt malaysia ni. Semua cina memang buat mcm ni kalau naik basikal. Orang melayu hawa xpernah nampak lg buat masa ni.

    ReplyDelete
  3. siyes dah biase nampak orang naik basikal pakai helmet?? hehe..mila 1st time ni nampak..gelak2 je..huhu

    ReplyDelete
  4. Utk keselamatan... Bgus gk bri kesedaran kt penunggang moto yg x nk pkai helmet... Hehe

    ReplyDelete
  5. sempoi la aunty...utamakan keselamatan..hihi

    ReplyDelete
  6. kalau muja,, akan gelak kalau dia guna helmet yang salu orang naik motor tu pakai,, kalau yang mmg yang untuk berbasikal,, comel je,, hehe

    ReplyDelete
  7. ada masa nanti, tinggalkan komen .. alamat dan nama.. leeza nk pos poskad raya...

    ReplyDelete
  8. HAHHAHAHHAA . ADOI . CAYALAH AMOI TU . KIHKIH

    ReplyDelete
  9. Naik basikal pun kena jaga keselamatan dengan memakai helmet ^_^

    ReplyDelete
  10. haha..lepas ni shida kena pakai helmet tau =)

    ReplyDelete
  11. errr...nur tak pernah jumpa lagi org naik basikal pakal helmet mcm tu...klau jumpa mesti nur pun tgelak kot..hehehe

    ReplyDelete
  12. respek dgn makcik tu... bagus :)

    ReplyDelete
  13. bagus betul makcik ni pakai helmet..hehehe..memang betul2 jaga keselamatan

    ReplyDelete
  14. safety concern nampaknya aso tu =)

    ReplyDelete
  15. :) diorg dah merasakan risiko kna langgar naik basikal kot.tu rmai dh pkai helmet skrg wlupun nek motor.kot la :D

    ReplyDelete
  16. mula2 memang akan ketawa sebab rare. tapi kalau ikutkan dari segi keselamatan, ini yang sepatutnya dipakai tapi basikal kan ada helmet khas kan macam pad etc etc

    ReplyDelete
  17. heheh kalau akak pun akak gelak kat situ.. tapi bila di fikirkan dia bagus tuk keselamatan

    ReplyDelete
  18. hihihi cam perli shida jer...

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url yang mencurigakan, mengandungi kata-kata maki hamun yang tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Harap Maklum dan Terima Kasih.