Geng Kuat Komen! Blog Shida

by - 18:04:00

Assalammualaikum wbt dan Salam Sejahtera
Geng Kuat Komen! Blog Shida - Selesai buat tutorial pasang widget top komen ni, sekarang shida pun dah menggunakannya. Sebelum ni shida pernah pasang top komen ni tapi versi lain. Disebabkan tahun demi tahun blogger pun dah update setting blogger dimana sesetengah widget yang kita duk pakai ni ada yang tak berfungsi pun, bila tak muncul selepas beberapa tahun yang lepas shida pun dah buang widget tu. Now shida pakai balik jumpa widget versi baru dan mencuba terus jadi cuma cara pasangnya agak berbeza dengan yang lama.

Kita kalau pasang sesuatu widget dibahagian sidebar mesti bersebabkan jaranglah pasang sesaja. Sebagai contoh widget top commentators yang shida guna sekarang ni.Reason nya adalah untuk shida tonton kepada umum pembaca setia atau pengunjung setia blog shida ni. Mereka lah yang selalu bertandang membaca dan memberi komen disetiap entri shida. Kadang-kadang tu ada komen yang amat berguna untuk shida memberi kata-kata semangat dan peransang utnuk shida terus berbloging tanpa henti Inshaa Allah.

Inshaa Allah untuk Geng Kuat Komen! ada habuannya untuk mereka, terima kasih semuanya. Pejam celik pejam celik dah nak masuk bulan kemerdekaan kita. Shida pun dah masuk 2 bulan lebih masih aktif berblog. Hope terus istiqomah, tipulah kalau kata kadang-kadang memang tak sempat or penat tapi shida tetap buat sebabnya kalau dah start tinggai maknanya selamanya akan tinggal kembali ^_^ memandang laptop pun da beli baru why not kita teruskan bloging.

Soalan mamapp kepada shida, setakat ni takde rasa berat pun sebab baru pasang je. Maybe ada faktor lain lain sama kenapa boleh jadi berat, maybe sebab ada widget-widget lain yang kita pasang dalam blog atau blog kita memang berat atau juga internet kita tengah slow atau kehabisan data. Nak tahu blog kita berat atau tidak fast loading atau tidak boleh check sini > timbang berat blog.  Mungkin boleh guna scroll bar untuk minimum appearance atau pun limit kan number list untuk berapa nama nak keluar. Terima kasih mama atas soalan ini :)


You May Also Like

18 comments

  1. keep on blogging..ambik semangat laptop baru..hihi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul hihi kang sape plak nk guns laptop baru tu..

      Delete
  2. Eh ada muka kite la kat entry ni hihik

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. Inshaa Allah nama wak juga ade nnti..tq wak 😉

      Delete
  4. Tahniah semua top pengomen 😊

    ReplyDelete
  5. Fuyoo laptop baruuuu.. Teruskan berblogging ye shida.. ganbatte!!!

    ReplyDelete
  6. tambah rajin nak komen kat sini... cantiklah geng kuat komen nie

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nama zarida pn dah tsenarai rasanya..tq sudi dtg dan komen blog shida 😘

      Delete
  7. Syaz paling atas! Kawan uncle juga tu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah uncle..ade kwn plg rajin mcm syaz 😉😉

      Delete
  8. Ada muka kitalah.. hehehe..
    TQ Shida..

    ReplyDelete
  9. itulah kak, widget asyik berubah je. macam malas nak letak dah. tapi kalau okay boleh cuba letak nanti

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url yang mencurigakan, mengandungi kata-kata maki hamun yang tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Harap Maklum dan Terima Kasih.