design blog dari mula menapak hingga sekarang | Dunia sebenar Shida

by - 12:29:00

update : blog dah bertukar hehee^^ ;) ok ke??

    Assalamualaikum, peace upon you.
hahaa^^ apa kena mengena blog dengan game ni! saja sebagai pembakar semangat macam mana shida selamatkan rumah dari zomba zombi ni tapi  tapi game ni buat shida tak tidur malam main game ni!! serius syok!! kalah angry birds tak best mana pun hehehee^^

sudah-sudah fokus pada tajuk entri. sebenarnya shida nak beritahu yang shida nak tukar lagi wajah-wajah blog shida. cuma tukar background, header dan footer saja. yang paling best gubahan kali ni bukan dari hasil dari tangan shida tapi hasil dari designer yang bagi shida dia sangat-sangat berbakat. Kalau lihat hasil seni halus dia mendesign blog memang superb!! so dari situ shida minta dia design header dan footer shida. Mesti semua pelikkan mana dia tak nampak pun perubahan apa-apa. sabar lah dulu. shida bagi hint dulu ok. sebelum tu jom usha dulu blog-blog shida yang dulu-dulu hingga sekarang. 
masa ni shida jadi newbie sama je macam newbie sekarang ^_^ dulu-dulu nama blog lain. kira ini yang pertama. kisah siGadis Biru *peaceNOwar* shida masih jumpa lagi blogger yang buat bloglist blog shida pakai nama blog yang ini hehee^^ kalau terjah blog dia mesti teringat blog dulu-dulu hehe,nasib shida print screen tapi tapi apa yang penting mesti biru ;)
blog yang ni masa ni terlalu banyak warna putih sampai tak nampak apa shida rasa hehee^^ design ni shida pakai tak lama pun sebab rimas namapak kosong saja. so niat nak tukar memang banyak kali lah niat hehe^^ tapi dengan design ni juga shida terpilih jadi Blogger Baru Pilihan Malaysia 2010 dapat top50, masa tu yang join aktiviti ni yang shida sangat-sangat ingat member blogger shida ni si Ain Zulaikha comel orangnya :) dia dapat tempat pertama tau, memang ramai lah undi blog dia. Tahniah Ain!!
bila dah tamat sesi Blogger Baru Pilihan 2010, shida pun ambil masa sikit edit blog jadi macam gambar diatas ni. tapi masih biru dan putih la. biru memang tak boleh lari dalam hidup shida ni. sebab biru ni warna kegemaran shida dari kecil lagi. Banyak benda atau barang shida simpan atau beli dan guna mesti warna biru :) tapi before header ini shida pakai header yang last entri gambar ELMO BIRU. Nama pun dah tukar dari kisah ke dunia pula "Dunia siGadis Biru" tapi bila semua tengok blog shida warna biru jadi tak hairan lah tak ada yang tanya shida kenapa siGadis Biru? setakat masa tu memamg tak ada lah tapi tapi tetiba ada yang salah faham. Ada yang cakap shida ni suka tengok blue dan suka s** gila lah!! entri ini > klik untuk yang rajin nak baca :)
setelah liku-liku banyak shida tempuh selama berbloging ni dapat la shida belajar dari kesilapan yang lalu, bnyakkan ambil iktibar dan pengajaran, kan semua tu mematangkan kita betul tak? selepas kes tu dah tutup cehh!! hehee^^ blog shida pun bertukarlah seperti nama yang tersedia ada sekarang "Dunia sebenar Shida" actually masa tengah buntu cari nama blog yang sesuai dan mudah untuk carian di google. Adik shida bagi la nama ni Dunia sebenar Shida. dalam beberapa minit fikir tentang kesesuaian nama ni. Shida pun setuju dan pakai sampai sekarang. tak pernah berubah walau sedikit pun.
hah! ini blog sekarang. cuba cari kelainan dengan memakai background berwarna. asik pakai background macam siaran tv habis je kan hehee^^ tapi ada yang merengek kata loading lambat. tak apa jangan risau blog shida masih boleh diperbaiki ok. Ini pun shida nak cuba lagi kelainan dalam bermain warna-warna biru hehee^^ shida dah cuba ok menarik cuma belum pakai. lagi. Nak tengok?? klik sini dah tengok?? camne,ok tak?? malam nanti dalam area 8.30pm macam tu shida pakai boleh lah korang komen sikitkan ^_^ loading ok ke gelap sangat ke muram dan kusam ke ok? shida akan perbaiki lagi :)

antara header-header yang shida pernah pakai selama berbloging ^_^
ini header raya 2011 hehe^^ siapa ingat header ni? siap dapat angpau header shida lagi kan kan heeehe..sebenarnya ada banyak lagi header shida pakai buang tapi banyak yang dah kena delete! ini saja yang sempat shida save ;)

Noted: dalam pukul8.30 malam shida pakai header dan footer yang shida tempah khas untuk blog kesayangan shida ni dan dan dan shida juga akan beritahu siapa designernya!! mana tahu lepas ni ada yang berubah fikiran nak edit blog atau nak tempah dekat dia ni. tak akan menyesal beb!! serius!!
hehee^^ happy reading ;)





You May Also Like

26 comments

  1. cantik2 semuanya..... siapekah yg design ni??

    ~ sayetaksukemasam.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Gadis biru leh la kawan dgn gadis PINK kan..hehehe..macam marshmallow pulak..kalau tgk header dulu2 cam nak gelak sorang-sorang je kan shida..alah..dulu kite kan newbie.biaselah kalau mule2 camtu kan..btw sume pun kene dengan blog..^_^

    ReplyDelete
  3. suma cantik2...pakai suma jela.hehehe

    ReplyDelete
  4. ha,ah..semua cantik
    jeles..blog bui takder header,tak pandai buat..huhu

    ReplyDelete
  5. bila lah sida nk tlg pat edit blog neh ..siul..

    ReplyDelete
  6. semua pun cantik2 belaka shida...
    Tak sabar sis nk tgk design yg terbaru.. ^_^

    ReplyDelete
  7. shida mmg kreatif.....sume cumel

    ReplyDelete
  8. cantik,,saya pun tak reti nak edit-edit header nih.

    ReplyDelete
  9. shida game ni zue pn men..mmg besh ahhh!!

    ReplyDelete
  10. hehehe...banyaknyer telah berubah

    ReplyDelete
  11. cantik..semua ada rekod..hmmm, buat header bro tak berduru pulak..tajam la hihii,

    ReplyDelete
  12. game tu mmg masyukk kadang2 ralek men dia sian risya ank aku hehee...

    ReplyDelete
  13. semua cantik..
    zombie tu dah naik boring main..
    hahaha.. dah bnyak kali mnang..
    skrng nk fcus pada angre bird..
    hehe =)

    ReplyDelete
  14. wah..mmg rajin gle tukar2 n ie kan..hehe

    ReplyDelete
  15. waaa rajin dia design template :D
    zuan bru 2 kali tuka.. :)

    ReplyDelete
  16. serius masih kekalkan kaler biru! smart la yunk!

    ReplyDelete
  17. sop x pernah simpan.. template pun sama.. huhuh
    tp biasa header sop ringgas jer :)

    ReplyDelete
  18. fuh banyaknye koleksi header dia.
    hehe
    kesemuanya lawa dimata saya (:

    ReplyDelete
  19. Waah.. Dah boleh buat satu katalog bertajuk "Koleksi header comel saya" ;D

    ReplyDelete
  20. besh wooo men game plants vs zombie... da main habis pun...

    ReplyDelete
  21. smoga trus sukses shida ^^

    *siyes sy simpan header angpau tu, hikk...

    ReplyDelete
  22. bertukar wajah gak blog ni...blue tetap blue.haha...

    bes la kalau ada orang tlg designkan... :)

    ReplyDelete
  23. kak long pun suka main zombie vs plants..best sgt..tp tunang kak long suka main angry bird..kak long x pandai main angry bird & x bape minat..

    ReplyDelete
  24. I think than this post is really nice. I will definitely recommend it to my friends. kamagra

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url yang mencurigakan, mengandungi kata-kata maki hamun yang tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Harap Maklum dan Terima Kasih.