keywords Nuffnang hari ini | tips nak dapat Buffered Earnings (BE)

by - 00:12:00

 Assalamualaikum, peace upon you.

Keywords hari ini dari Nuffnang shida harmi dan blog shida. tapi tapi kenapa blog shida dibawah?? mesti ramai yang mencari keywords-keywords shida harmi kerana kontroversinya dengan Khairul Fahmi atau apex Penjaga Gawang Harimau Malaya kita. boleh tahan juga penangan si shida harmi ni heehee.. ok tiada motif sebenarnya! rasa dah lamakan shida tak buat tips-tips atau tutorial Nuffnang ni. Bukan apa shida pun tak tahu nak cerita apa lagi soal Nuffnang ni. semua tips shida dah bagi dalam Tutorial Nuffnang shida. dari cara nak pasang widget iklan Nuffnang hinggalah cara-cara blog kita nak dapat atau raih Buffered Earnings atau BE. 
Apa itu Buffered Earnings? Buffered Earnings atau nama femesnya yang lain adalah BE merupakan satu iklan kekal yang kita dapat dalam blog. BE juga merupakan earnings yang paling banyak akan kita dapat berbanding iklan-iklan biasa yang ada dalam blog kita. Earnings BE berjalan mengikut jumlah visitor yang berkunjung diblog kita setiap hari iatu yang dipanggil trafik blog. Berbeza pula dengan iklan biasa hanya dikira mengikut perKLIK. kebiasaan 1 klik dikira antara 0.25 hingga ke 0.70 mengikut juga jenis iklan dan trafik blog. Jika trafik blog sehari dalam lingkungan 7k ke 10k anggaran perKLIK yang akan kita dapat antara 1.00 ke 5.00  Biasa blogger-blogger femes dan otai mampu dapat sampai ketahap ini. Ini juga mengikut kajian yang shida buat selama setahun bersama Nuffnang. Kalau salah sila bantu :)
Ada juga yang tanya-tanya shida, macam mana shida buat sampai Nuffnang bertalu-talu bagi shida Buffered Earnings (BE). Macam shida sendiri pun setakat ini shida sudah dapat 22 BE dan 2 kali cashout selama setahun bersama Nuffnang Actually shida tak buat apa-apa yang menarik pun. shida cuma buat seperti pihak Nuffnang sendiri mahukan. Caranya seperti berikut:
  • biasanya shida update blog, maksudnya update entri shida. dalam keadaan sibuk macam sekarang ni, dalam seminggu shida update lebih kurang 4 atau 5 entri seminggu. Boleh dikatakan sehari atau dua hari mesti ada entri yang diupdate. kalau hari-hari lagi bagus.
  • bila shida dah update entri. shida masuk akaun Nuffnang untuk update akaun pula. Biasanya kena update bahagian Blog Manager iaitu update survey/kemaskini tinjauan. cara nak update klik sini > update survey Nuffnang. 
  • pastikan sebelum update survey korang kemaskini blog korang. Entri biar up to date. Jangan nanti dah seminggu asyik entri yang sama. Pihak Nuffnang juga jemu nak tinjau blog korang.
  • bila dah update blog, dah update survey, korang terus hantar ticket pada Nuffnang. Kenapa perlu hantar ticket pada Nuffnang? mudah saja. Bila korang hantar ticket pihak Nuffnang biasanya piahk Nuffnang akan take noted dan menyedari blog korang masih berfungsi dan patut ditinjau :) cara nak hantar ticket pada Nuffnang boleh klik sini > hantar ticket pada Nuffnang.
  • Apa korang nak tanya?? yeahh!! itu soalan yang selalu sangat shida dengar. Niat korang buat semua ni kan nak dapat BE so apa lagi tanya la tentang BE, tanya bila blog korang boleh dapat BE atau sebagainya ok. tak kisah lah dalan BM atau ENG. yang penting dia akan reply dalam ENG hahaaa..
  • kadang-kadang tu juga shida request dalam entri. 
  • BE juga kita boleh dapat dengan cara menggunakan trafik blog yang tinggi, kebiasaannya kehadiran BE juga disebabkan trafik blog. Kalau dapat BE dengan trafik blog yang tinggi earnings juga tinggi. Tak percaya cuba tanya otai-otai Nuffnang.
  • so shida update macam ni lah. korang boleh tengok sendiri tiada tips-tips diluar tabi' atau luar biasa ok. semua shida follow mengikut tutorial yang shida buat sendiri. Bagi yang pertama kali sangat-sangat beruntung. dah update sekali dan hantar ticket pasti dapat BE cuma lambat atau cepat saja. Kadang-kadang ada juga tak perlu buat semua ni blog dia boleh juga dapat BE. Semuanya tertakluk pada rezeki masing-masing.
so apa yang penting korang kena lah perlu bersabar dan berusaha sikit untuk memperoleh sesuatu itu. Insyallah dengan berkat korang bersabar pasti dapat apa yang dipinta atau yang dihajati. Sesungguhnya ALLAH swt juga suka pada umatnya yang bersabar. Tujuan shida buat tips ni shida juga nak kongsi apa yang shida tahu mengenai Nuffnang, nak juga kawan-kawan merasa apa yang shida sudah rasa, bukan niat nak tunjuk-tunjuk atau megah-megah kan. setakat 22 BE dan 2x cashout apalah sangat berbanding otai-otai kita kan ^_^ Nanti ada pula yang kata shida kedekut ilmu dan sebagainya. cuba-cuba lah praktik kan ok! panjang pula entri ni. pandai-pndailah korang baca~ happy reading :)



p/s: tips-tips yang shida beri ini mengikut pemerhatian shida saja, jadi lain orang lain pendapat, terima kasih.



You May Also Like

48 comments

  1. tips yang menarik shida..thank kongsi

    ReplyDelete
  2. apek yang femes..tapi syg fizaa xminat..tak rugi pun kan..hehehe..thanks shida bg tips nuff ni..kdg2 agak malas nk update survey tu..kalau usaha,rajin dapatlah rezeki kan.^__^

    ReplyDelete
  3. ada suatu ketika keywords agak kelakar mari hiasi nuffnang statistik syuk hehe..

    shida bagi tips memang dijamin dapat BE..hope dibagi itu BE yang lama expirednya hehe

    ReplyDelete
  4. pakar duk kasi tips nak dapatkan BE tu...hik3

    ReplyDelete
  5. walau aku tak join benda2 ni tp aku tau benda ni mguntungkn..kan shida hahaa..

    ReplyDelete
  6. fuhyoo sida boleh jadi cikgu sida ni kih3 =.=

    ReplyDelete
  7. nice sharing!! i like..dpt tambah pengetahuan pasal nie..thanks

    ReplyDelete
  8. thanks shida..ini yang apit cari2 selama ini..
    mohon share ye shida....

    ReplyDelete
  9. ermm yolah tu nuff..
    den niikut yo apo kohondak eh..dah setahun lobiih baru la dapek 2 BE..gilo tul
    itu pun mcm nak taknak yo bg..wahahhaah
    soba yolah..bukan kemaruk pun..cumo terkilan dgn apo yg org ckp..sonang dapat..
    pilih kasih agak eh..ekekek

    ReplyDelete
  10. penjelasan yg sangat bagus..*_*

    ReplyDelete
  11. tq cik shida..gonna apply this tip:) i'm a new blogger

    ReplyDelete
  12. tq..kena sabar sabar dan sabar :)

    ReplyDelete
  13. Eza dapat banyak campaign je..huhu.. bila la nak dapat BE.. :(

    ReplyDelete
  14. wahh berpengalaman ni..huhuu..tahniah! byk gak BE tu

    ReplyDelete
  15. tue la yg malastue, nk update survey, huhu~...thanks for da tips, shida..

    btw, thanks gak sudi singgah my blog...

    ReplyDelete
  16. recently, zuan malas nk pk psl earning sbb bz ngan projek.. huhu insyaAllah akan kembali serius nextyear

    ReplyDelete
  17. thankz dear...
    tercari2 jugak entry yg cepat faham pasal nuffnang ni...dan akhirnya...erah dh faham dh....

    tips berguna sgt...
    insyaALLAH...erah akan try....

    thankz dear...nak follow sini la...hehehe

    ReplyDelete
  18. dah 3minggu xdpt BE shida...hoho...mrajuk agknya sbb dh mls nak update blog...manyak busy woo after married..gud luck utk shida & rakan2!

    ReplyDelete
  19. apa barang nuffnang ,, klau google adsense ke best la jugak gerenti dapat usd beratus2 doller setiap bulan ,nuffnang kedekut ,adsense x updated blog x updated blog menager atau menager pun x pe,,, nuffnang kuat dengki,pasang iklan lain x leh , dengki !! guna adsense dapat lebih nak pasang iklan apa pun x pe...........

    ReplyDelete
  20. menarik tip nuffnang ni... BE akak prngh dpt 2 kali ja.. iyu pun ciput..hhee... kena study lagi ni

    ReplyDelete
  21. Dulu pernah pasang tp sekarang x lagi... tp selepas dapat beberapa tips dr blog ni, nak cuba lagi rasanya... Thanks yaa

    \\0//
    -sabar itu indah-

    ReplyDelete
  22. Tips paling ikhlas! sukerrr..tq shida ;-) Kebanyakkan blogger yg bg tips semua merepek2 jer..more kpd nk naikkan BE dorg sendiri sebenarnya..

    ReplyDelete
  23. kak shida , mee mohon bertapa kat sini kejap yeee :)

    ReplyDelete
  24. tips akak tip top lah!

    skrg baru faham... Kalau x blur je.. thank u very much! ;)

    ReplyDelete
  25. Good tips ni..bleh try pas ni... Nak merasa gak dapat BE..

    ReplyDelete
  26. ooo..macam tu ker...da bertahun blogging..tp xtau ape2..takat letak ads nuffnang je dlm blog..

    ReplyDelete
  27. xprnh dpt BE..tp earning slalu gk brgerak ckit2...huhu

    ReplyDelete
  28. nak try la tip ketiga hantar tiket bertalu2 dekat nuffnang selepas update blog dan survey hehe..

    ReplyDelete
  29. Baca tips kat sini.
    Nuffnang baik hati kalau kita ikut apa yg dia nak :)

    ReplyDelete
  30. owwh macam tuh..faham dah... thnxshida...

    ReplyDelete
  31. wahhh...best nyerr tips ni..thanks shida sharing..berguna jugak..:)..

    ReplyDelete
  32. Thanks shida bg tips terutama kepada baby blogger mcm i ni...
    http://ailzab.blogspot.com

    ReplyDelete
  33. pastinya N akan guna pakai tips ni. sangat sangat berguna :D..thanks for sharing yaa

    ReplyDelete
  34. terima kasih.. saya dah buat..sangat2 berguna.. keep on sharing :))

    ReplyDelete
  35. singgah sini mencari inspirasi blogging

    ReplyDelete
  36. Thank you, that was just an awesome post!!!.....

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url yang mencurigakan, mengandungi kata-kata maki hamun yang tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Harap Maklum dan Terima Kasih.