Nuffnang New Ads Code l tak perlu membelenggu lagi tak dapat BE

by - 02:20:00

   Assalammualaikum, peace upon you.

Hari ni awal shida publish entri ni, bukan apa esok shida nak balik kampung sepupu shida bertunang *haihh bila pula turn shida ni, asik pergi majlis orang je kan^^ insyallah kalau ada rezeki bertunang awal la, kalau tak ada tu tunggu je lah sampai ada seru! Ok actualy bukan nak cerita pasal tunang-tunang ni. Just nak inform pada kawan-kawan yang masih belum tukar code Nuffnang yang baru. Sila lah beri perhatian kalau korang rasa nak serius dalam berurusan dengan Nuffnang buatlah seperti yang diminta. Pihak Nuffnang dah lancarkan code baru bagi setiap iklan yang berada di 3 penjuru yang disarankan sejak April lagi. Macam shida pun lambat juga tukar sebab kekangan masa yang terhad kan.

Kelebihan tukar pasti lah banyak. Macam yang shida nampak sekarang. Masa belum tukar iklan selalu tak keluar kadang-kadang "Bad Request"  sekarang dah keluar selalu. Lepas tu shida terasa agak lama Nuffnang kedekut nak bagi BE now dah tukar code baru Shida request terus dapat BE sekarang masih berputar lagi suka tengok dia hehee^^ Itu yang shida nampak la tapi dari segi fungsi lain-lain maybe ada lagi hebat dari itu cuma shida belum tanya lagi pada Nuffnang. Tapi kalau korang masih tak dapat BE atau iklan masih tak nak keluar lebih baik terus email ke Nuffnang sendiri boleh tanya mereka ok, cara nak email Nuffnang shida sudah sediakan pada ruangan Tutorial. Shida membantu mana yang boleh yang lain serahkan pada yang pakar hehee^^ Apa-apa pun shida sarankan korang tukar la mana yang tak tukar lagi tu kan. Lupa step dia? beress shida bantu korang ingat semula ok :)

masuk akaun Nuffnang korang, then click icon ads yang shida petakkan tu ok =)

untuk iklan Leaderboard put on Header 
masuk editHTML >> tick expand widget >> cari kod ini : <body> paste kod nuffnang atas kod yang korang cari tadi ok *lebih mudah carian jika menggunakan  Ctrl+F =)

untuk iklan Skyscraper put on sidebar
masuk page element >> Add a gadget >> ambil HTML/Javascript >> paste saja mudah kan :)

dan untuk iklan yang terakhir Large Rectangle put between contens
sama seperti carian tadi >>editHTML >> tick expand widget >> cari kod ini : <data:post.body/> dah jumpa paste kod nuffnang ini dibawah kod yang korang cari tadi. So dah siap dah boleh save.
Kalau ada yang masih keliru boleh bertanya dengan shida jangan segan silu ya =)

Hope shida dapat membantu anda semua *tak nak lagi di cop SOMBONG pulak!





You May Also Like

16 comments

  1. da tukar kod,tpi xdpt BE lagi..sabar je lah,bukan rezeki kot...heheh :)

    ReplyDelete
  2. waa..nasib baik shida bagi tau..huhu.. zana tak tau pun. Kalau tak baca n3 shida memang tak tukar dah lah iklan2 kat blog tu.. thanks tau. :)

    ReplyDelete
  3. hey sayunk! nanti gig buat keyh. ngeee

    ReplyDelete
  4. dah bertukar dah tapi tak dapat BE lagi buat masa ni.

    ReplyDelete
  5. baru2 ni sy pun ada tukar new code.. alhamdulillah, ada rezki BE ^^

    ReplyDelete
  6. lom tukar lagi..tunggu BE matered baru tukar kot..hehe

    ReplyDelete
  7. sy pun xtukar lg.. thanks for info.. :-)

    ReplyDelete
  8. cube masuk blog sy jgk r..

    http://smartzonepower11.blogspot.com/

    ReplyDelete
  9. tq kak shida for the info.. :)

    ReplyDelete
  10. sorry sis..nak tanya,nape sis punye iklan large retangle ade kat atas komen...sy pulak kat bawah komen...huhuhuh...

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url yang mencurigakan, mengandungi kata-kata maki hamun yang tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Harap Maklum dan Terima Kasih.