Tips atau Cara Nak Menang Top Referral Segmen, Giveaway atau Contest

by - 08:00:00

Assalammualaikum wbt dan Selamat Sejahtera.

Tips atau Cara Nak Menang Top Referral Segmen, Giveaway atau Contest | Hai korang, okay kali ni shida nak share sikit tips atau cara bagaimana korang berpeluang untuk memenangi part of some category seperti "TOP REFERRAL" sekiranya hadiah yang ditawarkan adalah untuk Top Referral yang tertinggi. Biasanya hadiah yang ditawarkan untuk pemenang top referral selalunya adalah lumayan. 
 
Kenapa selalunya hadiah untuk top referral adalah lumayan? Kebiasaan hadiah untuk top referral ini lumayan kerana usaha dari peserta yang turut serta adalah sangat-sangat luar biasa. Mereka yang ingin menang akan cuba sehabis daya sehingga link yang mereka share akan jadi referral kepada sesebuah segmen atau giveaway tersebut. Okay so, macam mana korang nak jadi Top Referral tu? okay shida share caranya..

#1 Selalu share entri korang ke laman sosial media yang korang ada. Contohnya share ke facebook korang, group-group yang korang join tu pun korang boleh juga share. Selain facebook boleh juga share di twitter, share di instagram dan juga share entri korang ke google + . Bila korang selalu share peluang nak jadi top referral tu memang cerah. 

Ingat!! korang perlu share entri korang ye, bukan entri owner yang anjurkan tu. Sebabnya bila ada someone yang nak join dia klik by ur entri so referral akan wujud disitu. #2 Korang juga boleh letak banner penganjur di sidebar blog korang dan backlink kan ke entri korang okay. Boleh juga buat satu Link List segmen atau giveaway di sidebar jika tak nak letak banner, setengah person taknak blog sarat dengan banner banyak-banyak kan :)

#3 Ajak rakan-rakan blogger turut serta join segmen atau giveaway yang korang join tu. Bila ada yang nak join korang bagilah link entri korang tu. So bila dia join melalui entri kita so dapat lagi referral disitu. Setakat ni macam mana? korang faham tak yang shida duk bebel ni ^_^ Rasanya setakat ni 3 cara saja yang dapat shida kongsikan untuk korang. Jika ada lagi shida menulis lagi ya.
 
Semoga Bermanfaat ya kawan-kawan!
 



You May Also Like

13 comments

  1. Sangat bersetuju dan terima kasih berkongsi ilmu ya.

    ReplyDelete
  2. Mekasih shida share info ni..
    dah lama juga tak join segmen, GA ni..
    rindu pulak macam dulu-dulu..

    ReplyDelete
  3. Lama tak join segment2 kawan2 semua, sebab takut kecewa kalau kalah ahahah

    ReplyDelete
  4. Terima kasih kongsi tipsnya..

    ReplyDelete
  5. @Syamimi SaadJemput join segmen shida mimi..masih ada masa lg :)

    ReplyDelete
  6. @Syaz RahimKalah menang adat laa syaz heheee ^_^

    ReplyDelete
  7. bagus tips ni kak, yanie pernah guna tips ni mmg berkesan!

    ReplyDelete
  8. terima kasih untuk tips ^_^ boleh digunakan nanti bila blog makin berkembang hehe

    ReplyDelete
  9. Thanks share tips shida. boleh gunapakai. tapi sekarang jarang join ga/contest. huhu

    ReplyDelete
  10. lama dah takde GA yg top refferal ni...hhehehe thanks for the tips

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url yang mencurigakan, mengandungi kata-kata maki hamun yang tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Harap Maklum dan Terima Kasih.