ku redha jika ini jalan dan ketentuannya .......................

by - 13:06:00

    Assalamualaikum, peace upon you.

Asal gambar dari google. Menusuk kalbu tak tajuk entri kali ni? korang pernah bercinta? pernah dilukai? mungkin ada yang pernah dan banyak sangat pengalaman dan ada juga yang tak pernah alami sebab tidak bermain dengan cinta. Pengalaman shida selama 25 tahun hidup ni, banyak sangat pahit manis bercinta. Kalau kisah cinta monyet banyak juga masa zaman muda mudi dulu kan. Normal lah dulu-dulu bukan kenal erti cinta sebenar. kalau putus pun masih boleh 'cool' lagi. Tapi bila dah semakin meningkat umur semakin kita mengejar dan mencari yang hakiki, maksudnya serius dalam sesuatu perhubungan. Mahukan yang terbaik untuk diri dan masa depan. tapi persoalannya mungkinkah ia berlaku ketika itu??

Orang kata 'sedangkan lidah lagi tergigit inikan pula suami isteri' jangankan kata hubungan semasa muda bermasalah yang sudah berumah tangga pun sama tetap akan berlaku dan dilanda masalah jika kita sendiri tidak tahu menjaga sesuatu perhubungan itu. Dalam dunia tiada yang sempurna, ya itu memang benar. sebenarnya yang menyempurnakan perhubungan itu adalah pasangan kita. Sama-sama lengkap melengkapi kelemahan masing-masing sehingga menjadi sempurna dimata masing-masing.

Hari ni shida sedikit sedih, sebenarnya bukan sikit banyak sangat-sangat membuatkan rasa nak menangis pun ada ni. Tapi shida tahan tahan dan tahan sehingga ianya semua selesai. Masalah cinta eh shida?? ya! memang tengah bermasalah dengan cinta dan sidia. Tak tahu macam mana nak memulakannya, dengan harapan dapat bersama dan berbaik semula seperti sediakala. Jika ada jodoh tak kemana. Jika tidak shida redha jika ini jalan dan ketentuannya....................

sekadar luahan perasaan shida, tidak ada kena mengena dengan sesiapa yang ada mahupun yang sudah tiada. Act inilah punca sebenar kenapa shida mula rasa tak ada mood nak bloging, tambahan lagi kerja office semakin banyak ~ sabar jelah!!






You May Also Like

22 comments

  1. lang.. nape lang??
    gado ngan sarol yer..
    bykkan bersabar ye lang..

    anyah pon tgh ade prob lebeh kurang dgn alang..
    btul alang ckp, dulu mase mude2 law putus cinte mg xde hal sgt la kan,
    dlm umur yg semakin meningkat ni, bile org yg kite harapkan tu mcm dh xde harapan,
    mmg rase sgt2 sedih..

    ReplyDelete
  2. sabar shida.inilah orang kate dugaan..jangan mudah lemah..be strong ok dear..kite teruskan apa termampu.jangan kerana satu perkara boleh effects pada yang lain..be happy..

    ReplyDelete
  3. jijah doakan hubungan shida dan shida kembali jernih seperti sediaada..biasalah darah panas. masing2 ada ego dlm diri.. banyakkan bersabar..bincang baik2..insyaAllah semuanya akan kembali baik :)

    ReplyDelete
  4. Banyakkan b'doa kak.Innallahamaana.

    ReplyDelete
  5. alahaiiii mslh ni mmg biase kot. Allah sdg menguji kita ni ^^ sbr eh shida :)

    ReplyDelete
  6. ADAT BERCINTA DIK..ADA PASANG SURUTNYA..GADUH2 MANJA TU PERKARA BIASA..*__*

    ReplyDelete
  7. dont give up! tiap2 org dh dtntukn jdoh msing2...hope dpt jdoh yg terbaek...insyallah

    ReplyDelete
  8. byk2 sabar ye sida huhu..sedih plak se..

    ReplyDelete
  9. dugaan bercinta shida ..biasa lah...ade kala diats ade kala dbawah..sabar ek..

    ReplyDelete
  10. be strong kak!
    jangan risau, insyaAllah semua okay nanti. :)

    ReplyDelete
  11. sabarlah..pasti ada hikmahnya..
    smile~ ^_^

    ReplyDelete
  12. Jika ada jodoh takkan ke mana-mana.


    Persoalan jodoh, ia sebenarnya merupakan ketetapan dan ketentuan Tuhan dan bukannya pilihan kita. Cuma kadang2 kita memilih org yg telah ditetapkan oleh Tuhan, maka adalah jodoh. Tapi banyak juga kes kita memilih org yg tidak Tuhan tetapkan utk kita, jadi lerailah hubungan sekerat jalan.

    ReplyDelete
  13. abis kalau msalah ni..jadi tak afzal bli pouch enset?uhuk3

    p/s : sabar ye shida,dlm bercinta mmg bnyak dugaan

    ReplyDelete
  14. sabar shida.. gigi sntiasa ade ni. :)


    senyum nmpk gigi lobang ni. bru cabut. ngeee

    ReplyDelete
  15. owh, patut laa jarang2 nampak bW...

    ReplyDelete
  16. dont giv up! mari berblog tnpa tekanan...OdahOne pun update kalo ada mood & ada cite best nk kongsi dgn mber2 & xpyh smpi pch pale nk fkir cite apa kita nk wt utk update blog..way to go girl

    ReplyDelete
  17. bersabar shida..kalu dia btul syg mst dia pulang kepgkuan :) coll k hehee..

    ReplyDelete
  18. Sabar yer..cinta nie mmg susah.huhu,act iqa mencari cinta yg serius..tapi belum jumpa lagi.Kecewa tu mmg banyak kali. Tapi redha aje lar..mybe ada yg terbaik untuk kita nanti.Juz chill je keyh :)

    ReplyDelete
  19. @Mohd Norafzal zal sorry xinfrm pape pasal pouch tu..pending dlu zal..

    ReplyDelete
  20. sabar ye shida..Be strong..sesuatu yg berlaku tu pasti ada hikmahnye..

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url yang mencurigakan, mengandungi kata-kata maki hamun yang tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Harap Maklum dan Terima Kasih.