Nombor Akaun CIMB dari 14 digit sekarang sudah 10 digit

by - 00:00:00

Assalamualaikum, peace upon you.

Nombor Akaun CIMB dari 14 digit sekarang sudah 10 digit sahaja, shida dapat tahu pun sebelum raya cina yang CIMB dalam system maintenance. So selepas 3hb baru dapat buka cimb click, itu pun masih under construction. maka shida buka hari ni tadi pagi sembang-sembang dengan Blogger Yui sebab dia dah dapat Nombor Akaun Baru yang 10 digit tu. Shida buka web cimb guna firefox tak boleh so Yui cadangkan guna crome. Alhamdulillah dah boleh buka dan now shida dah dapat Nombor Akaun Baru 10 digit tu. Selesai satu masalah dan disamping tu shida selesaikan juga masalah Blogger Dedeq sebab shida bayar dekat dia duit TOPUP RM10 guna nombor akaun cimb lama dedeq tapi masa transfer tu dia show juga Nombor Akaun Baru dedeq so shida print screen dan bagi dedeq, so selesai juga masalah dedeq hehee Alhamdulillah. So bagi yang masih belum dapat jika ada cimb click mudah je shida ajar step dia ok.

First korang LOGIN dulu then klik My Accounts seperti dalam gambar dan klik pada Account Number Lookup.

Lepas tu korang akan masuk ruangan macam dalam gambar tu, korang masuk kan Nombor Akaun lama lepas tu tekan Search, nanti korang akan dapat Nombor Akaun Baru.

atau

Bagi yang tak ada cimb click korang boleh minta tolong kawan atau orang terdekat buat macam nak transfer duit ke acc bank korang yang tak ada cimb click tu nanti dia akan keluar macam gambar yang shida tunjuk ni. Tapi jangan transfer betul buat macam nak transfer buat step transfer tapi jangan submit dah dapat Akaun Nombor yang baru korang clear balik mudah kan :)
time ni shida transfer untuk dedeq :)

So lepas ni shida kena biasakan dengan Nombor Akaun Baru pula walaupun shida dah biasa dengan akaun lama, shida guna cimb bank sudah 7tahun tau so korang bayangkan lah macam mana tiba-tiba nak hafal yang baru pula. Setakat ni boleh lah hafal sebab 10 digit je tak macam Akaun RHB shida, punya lah panjang dan shida tak hafal pun hehee. Sebab dah ready tulis dalam satu kad senang sikit nak rujuk :)


You May Also Like

13 comments

  1. lebih mudah nak ingat dengan 10 digits :)

    ReplyDelete
  2. tu la..kena hafal balik..nasib baik dapat nombor cantik..senang nak hafal..hehe

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum shida. nice tutorial. sheila buat fund transfer semalam, perasan dah tukar automatik 10 digit tu. terus salin, dan minta suami try masukkan duit. alhamdullilah ngam. hehee

    ReplyDelete
  4. akak dh check gak...memg lpas nih jenuh nak menghafal nombor baru

    ReplyDelete
  5. hihi.ada bgth tm[oh 2 bulan guna nom akaun lama.. pastu baruuu =)

    ReplyDelete
  6. baru dpt tau semalam..nebes juga memula risau..haha

    ReplyDelete
  7. cik akak tak semak lagi...
    berapa je no cik akak kan..hihi

    ReplyDelete
  8. jijah tak hafal pon no akaun bank semua.. hehe semua dalam handset..mihmihmih

    ReplyDelete
  9. oo..kene bgtau kawan2 ni..nad tak gune cimb..hehe

    ReplyDelete
  10. Saye pon risau jugak no akaun saye ade 10digit, sye tgok akaun number yg lain ade 14digit sy ingat tak ckup 4 lgi

    ReplyDelete
  11. Sy nk tnye pada yg tahu dan mahir dlm mencari no telefon dlm akaun cimb ...berdaftar dlm nama sebuah syarikat online.

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url yang mencurigakan, mengandungi kata-kata maki hamun yang tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Harap Maklum dan Terima Kasih.