sibuk.. sibuk.. sibuk.. sibuk.. pening.. pening.. pening.. pening

by - 01:40:00

Assalamualaikum, peace upon you.

Sibuk.. sibuk.. sibuk.. sibuk itu je tajuk yang sesuai shida letak sekarang ni sebabnya hari kenduri nak dekat dah! ohh stress!! kenapa shida pula yang stress eh.. huhuu! yer lah shida yang paling tua sekarang dalam rumah so banyak benda nk di buat. Seperti yang shida cerita sebelum ni. Tarikh nak dekat lagi 10 hari lebih saja. Tapi rumah belum nampak apa-apa yang boleh dikatakan sempurna sebab tah lah! selalu jemm! blurrr! tak tahu nak mula yang mana dulu. Now sekarang baru lipat-lipat kotak goodies bag sebab kakak tempah buat patern pula kena lipat-lipat huwaaa!! ingat guna bag macam mana sekali kena lipat-lipat dah la banyak pula tu! tinggal lagi sikit nak buat. Kakak shida si pengantin pula cikgu yang sangat-sangat sibuk sebab saat genting ni pula dia berjemur tengah panas bawa budak pergi game lah, kem lah, adoiii sabar! itu lah dengan shida dan adik-adik yang sibuk nak siapkan semuanya. Walaupun dah 2 kali kenduri dekat rumah tetap rasa macam ada yang tak kena rasa macam first time pula, macam ada yang tak cukup tak beli padahal ikut list semua dah ada huhuu. Itu orang kata nak buat sempurna memang susahlah tapi sekadar semua lengkap ada kira ok lah kan! fuhhh~!
Pening.. pening.. pening.. pening ini pula tajuk kedua yang betul-betul tuju dekat shida seorang. Rasa macam tak pernah rasa panahan pening macam ni. Bukan pening sebab apa, cuma pening fikir soal kerja. Shida plan nak buka biznes family tapi bukan semua family terlibat kira beberapa lah! Shida nak buka kedai sendiri kedai pelbagai orang kata disebabkan tahun ni last shida berkhidmat dengan majikan shida tersayang tu. Tapi shida macam blurr sikit. Tak tahu nak mula dari mana, macam mana dan lain-lain. Dalam kepala pula rasa serabut dan pening, kalau fikir memang pening sampai tak boleh tidur! tengah type ni pun shida asyik fikir. Nak kata belum ready shida dah lama dah ready. Tapi tak sangka secepat ini angan-angan yang shida fikir sebelum ni menjadi kenyataan huhuu. Sorry lah kalau korang baca korang pun pening sebab tiba-tiba shida cerita bermula dengan  pening hahaa :p shida tak tahu nak cerita macam mana tapi asyik fikir tak tahu tahun depan apa naseb yang menimpa shida ni alahaiii~! Kalau betullah apa yang shida plan terlaksana, harap sangat semua berjalan dengan lancar dan berjaya huhuhu!! wahhhh.. stresssnyaa! shida ni banyak fikir sampai mood bloging kelaut dah! sorry semua :(

" apa-apa pun shida buat ikut kata hati dan mulakan mana yang perlu diberi keutamaan dulu, selesai yang utama baru teruskan buat perancangan seterusnya.. amin "


You May Also Like

13 comments

  1. Nak kenduri kawen ni memang la kan, sibuk dengan macam2 benda nak kena buat..
    Tambahan 'orang penting' majlis lagi la kalut :D

    ReplyDelete
  2. ni baru kakak shida kawen.. belum shida lagi.. lagi pening nnt..hehe

    ReplyDelete
  3. Meh tengok siapa kena TAG
    http://fuzamusa.blogspot.com/2014/05/liebster-award-from-liza-izara-fazriel.html

    ReplyDelete
  4. hihi.. sbr ye shida..pelan2 t settle.

    ReplyDelete
  5. hihi, mama pun buzy daaa... ni jawapan untuk liebster award shida..

    http://www.mamaniza.com/2014/05/liebster-award-dunia-shida.html

    ReplyDelete
  6. moga dipermudahkan urusan shida...

    ReplyDelete
  7. sabar jer ler Shida....tanggungjawab besar tu....

    ReplyDelete
  8. dah nak sampai waktu memang camtu shida..apatah lagi pengantinnya kan..fiza pun baru lepas busy dan pening..mood kelaut kembali pulih..takpe shida pas dah settle boleh rehat dan tarik nafas lega

    ReplyDelete
  9. Kakak nak kawen shida yg pening ye...bile buat kndri kawen memg busy semacam

    ReplyDelete
  10. Msa sy nk kwin pun mmng pning. Tp pling pning mak ayh la sbb first knduri.. Semoga impian nk ada bisnes tu akn terlaksana.. :)

    ReplyDelete
  11. Shieda bukan permenant ke kat tmpat keje tu

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url yang mencurigakan, mengandungi kata-kata maki hamun yang tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Harap Maklum dan Terima Kasih.