May Performance Shida Radzuan Blog On Google Search Console

by - 11:00:00

May Performance Shida Radzuan Blog On Google Search Console | Alhamdulillah, selepas shida tukar domain baru terus sign up Google Seacrh Console ni. Banyak manfaat pada blog kita jika sign up GSC sebab setiap bulan GSC akan hantar report performance blog korang. 

So dari situ korang akan tahu peningkatan blog, keyword-keyword yang sangkut dalam search engine optimization dan banyak lagi tapi shida pun tak explore habis lagi GSC ni. Mungkin korang nak tahu lebih lanjut tentang GSC nak baca serba sedikit boleh tengok dari Perkongsian Sii Nurul ya.

Walau pun shida dah mula bloging dari tahun 2010 tapi shida tak rasa ilmu blog penuh didada, dulu mana ada kelas bagai atau team-team yang membantu blogger dalam penulisan. Sekarang ni ja dah ada lambakan blog tutorial dan team, ada juga individu  yang menawarkan pelbagai servis blog.

Setakat ini, blog shida dari Dunia Sebenar Shida kepada Shida Radzuan Blog memang ketara perubahan yang shida dapat dari segi trafik, kualiti dan kuantiti pada blog shida. Alhamdulillah bersyukur rasanya. Memang ada rasa penyesalan tinggalkan blog dari 2015 - 2019 (5 tahun) tapi tak mengapalah jangan pandang ke belakang lagi terus maju ke depan ya!

Untuk bulan Mei ni shida akui blog tak perform dengan baik sebabnya bulan puasa dan raya, kalau tengok entri pada bulan mei pun alahai sedih rasa tapi sendiri yang buat kan padan muke 😖 Tapi untuk bulan Jun shida cuba nak perbaiki lagi, nak improve lagi memandangkan Google Adsense dah lulus ya, Alhamdulillah.

Antara keywords yang selalu naik dalam blog shida sejak kebelakangan ini adalah review tentang Periuk Dessini dan Drama Sangat TV3. Untuk naikkan PV boleh lah update drama, jika sangkut banyak PV dia bagi dalam sehari. Shida pernah sampai 3 hari sangkut PV update drama slot akasia, Alhamdulillah.

Untuk mei walau suam-suam je trafik, Inshaa Allah kita perbaiki lagi untuk bulan Jun. Tak sabar shida nak tunggu hingga hujung bulan. Oh Ya! jangan lupa untuk merebut Top 10 Geng Kuat Komen blog shida yang akan shida pilih hanya 10 blogger yang terkuat komen. Terima kasih semua 💕


You May Also Like

39 comments

  1. hehe.. Semoga terus sukses kak. Google Search Console Sangat membantu melihat pencapaian blog kita.. :)

    ReplyDelete
  2. Bila ada laporan prestasi dari GSC macam ni boleh kita buat penilaian kan Shida.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul PC setuju..baru blh perbaiki kelemahan yg ade dlm blog kita ni..

      Delete
  3. Tahniah Shida. Semoga makin sukses

    ReplyDelete
  4. Uisk banyak juga impressions berbanding blog akak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alaaa biasa2 Je NA..byk lg perlu perbaiki..

      Delete
  5. Betul rindu gak blog lama2 dl yg dh kena delete.. Semoga kekal terus maju berblog ye shida��

    ReplyDelete
  6. Tahniah.. Saya pun nak semak juga nanti

    ReplyDelete
  7. Tahniah kak shida! Semoga terus maju ya ;)

    ReplyDelete
  8. Ramai anak ke 4 search ni hehe

    ReplyDelete
  9. semoga terus maju, kakshida! tahniah !

    ReplyDelete
  10. Tahniah Shida.. semoga terus maju jaya yer

    ReplyDelete
  11. Alhamdulillah.. Tahniah Shida..
    Teruskan usaha ye..

    ReplyDelete
  12. Moga terus semangat untuk berblogging, Shida!

    ReplyDelete
  13. Tahniah Shida. Rajin2 menulis.

    ReplyDelete
  14. Tak explore banyak lagi GSC. Kalau teringat atau ada notification baru jengah. Sampai sekarang kita pun belajar lagi dan lagi. Google je macam macam ilmu dapat. Keep it up Shida :)

    ReplyDelete
  15. terbaik shida.
    kebetulan semlm baru aida menjengah G.Console.
    bukan suam, tapi sejuk aje :) ha ha ah ha...
    blogger malas, gini la, shida.

    ReplyDelete
  16. uiiii dasat ni!!! nmpk nya sy kn keje lbh keras lps ni😊

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan. Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url yang mencurigakan, mengandungi kata-kata maki hamun yang tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Harap Maklum dan Terima Kasih.